لژیونر فوتسال زنان: حضور در اسپانیا رویای همیشگی من بود/ بازیکنان مسخره‌ام می‌کردند

تهران- ایرنا- بانوی لژیونر ایرانی تیم اتلتیکو اسپانیا گفت: یک دورانی بازیکنان دیگر من را مسخره می‌کردند و می‌گفتند که نمی‌توانی اما من به هدفم رسیدم.

به گزارش ایرنا، زهرا لطف‌آبادی دروازه‌بان تیم ملی فوتسال زنان ایران بود که حتی عنوان بهترین سنگربان رقابت‌های چهار جانبه روسیه را در سال ۱۳۹۷ کسب کرد. او مدتی در تیم لیگ برتری مس رفسنجان بازی مکرد و بعد از آن به تیم فوتسال اتلتیکو تورکال اسپانیا انتقال پیدا کرد. تیمی که ۲۶ مسابقه دور گروهی مرحله نخست لیگ یک فوتسال اسپانیا را با موفقیت و صدرنشینی پشت سر گذاشت تا راهی دور پلی‌آف شود و در مسیر رسیدن به قهرمانی قدم بردارد.

زهرا لطف‌آبادی در گفت‌وگو با ایرنا درباره چگونگی رفتن به تیم فوتسال اتلتیکو تورکال، اظهار داشت: در تورنمت چهارجانبه روسیه در سال ۲۰۱۸ وقتی عنوان بهترین دروازه‌بان را کسب کردم. در این تورنمنت تیم‌های اسپانیا و پرتغال هم حضور داشتند و همان جا یکی از اعضای کادر اسپانیا به سمتم آمد و من را به اعضای کادر فنی این تیم معرفی کرد.

وی افزود: اکنون در سطح یک اسپانیا با تیم اتلتیکو بازی می‌کنم. این سطح بالاترین لیگ حاضر در اسپانیاست که با ۱۶ تیم برگزار می‌شود و سطح دوم لیگ در چهار گروه ۱۴ تایی برپا می‌شود. ما این هفته آخرین بازی لیگ را انجام دادیم و با ۶۶ امتیاز و ۱۲ اختلاف با تیم دوم لیگ را تمام کردیم و قهرمان گروه خود شدیم و به مرحله پلی‌آف صعود کردیم.

لژیونر فوتسال زنان کشورمان درباره تفاوت سطح لیگ ایران با اسپانیا گفت: تفاوت تیم‌های حرفه‌ای اسپانیا با ایران این است که بازیکن هر ماه برای گرفتن حق خود دنبال پول و مدیرعامل نمی‌دود. در اینجا بازیکن هر ماه در موعد مقرر دستمزدش را دریافت می‌کند و نگران این نیست که باشگاه آخر فصل به هر دلیلی که دوست دارد ۲۵ درصد یا ۱۵ درصد از دستمزد بازیکنان کم کند. مگر ما در ایران چقدر دستمزد می‌گرفتیم که در پایان فصل آن را هم چند درصد کم می‌کردند؟

لژیونر فوتسال زنان: حضور در اسپانیا رویای همیشگی من بود/ بازیکنان مسخره‌ام می‌کردند

وی اضافه کرد: تنها تفاوت بزرگ اسپانیا با ایران این است که در اینجا حق با بازیکن است، اما در ایران حق با باشگاه‌هاست. بازی‌های لیگ اسپانیا خیلی با کیفیت‌تر و رقابت بیشتری میان تیم‌ها وجود دارد. هیچ تیمی حالت دفاعی ندارد و کلا تیم‌ها در بازی‌ها از جلوی دروازه پرس می‌شوند.

لطف‌آبادی یادآور شد: حضور در لیگ اسپانیا رویا و هدف همیشگی من بود. یک دورانی بازیکنان دیگر من را مسخره می‌کردند و می‌گفتند که چنین چیزی برای تو مقدور نیست و هیچ پولی هم در اسپانیا به تو نمی‌دهند اما من به هدفم رسیدم و این موضوع اهمیت دارد. در این سال‌ها هر چقدر که دستمزد گرفتم را پس‌انداز و برای بازی کردن در لیگ اسپانیا فشار زیادی را تحمل کردم و دوام آوردم. نقطه قوت لیگ اسپانیا در سطح بالای بازی‌ها، رقابت بالا و نحوه پرداختی‌هاست.

وی خاطرنشان کرد: اسپانیایی‌ها خونگرم و خوب هستند و همیشه سعی می‌کنند تا حرفی نزنند که دیگران آزار ببینند البته این اخلاقیات را در این تیم دیدم و نمی‌توانم به همه ربط دهم، اما اینجا به مراکش نزدیک است و مردم عرب زبان زیاد هستند که از نظر فرهنگی به ما نزدیک هستند و این خود یک امتیاز است.

بازیکن تیم اتلتیکو اسپانیا تاکید کرد: تفاوت دستمزد اینجا بیشتر از ایران است اما هزینه‌های خوراک و رفت و آمد با خود بازیکن است که هزینه‌ها بسیار چشمگیر و بالاست.

وی گفت: ۱۱ ماه است که به اسپانیا آمده‌ام و اولین حضورم را در این لیگ دارم که بهترین اتفاق قهرمانی تیم ما و صعود به پلی‌آف بود. ما ایرانیان بازیکنان تکنیکی خیلی خوبی داریم، اما ضعف بزرگ ما برخلاف کشورهای اروپایی در کار تاکتیکی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha