بنیاد برکت در بیله‌سوار ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی پرداخت کرد

اردبیل-ایرنا- فرماندار بیله سوار از پرداخت ۴۲۰ میلیارد ریال تسهیلات از سوی بنیاد برکت برای طرحهای اشتغالزایی در این شهرستان خبر داد و گفت: از آغاز دولت سیزدهم ۵۴۷ طرح اشتغالزا در بخش‌های مختلف کشاورزی و مشاغل خانگی برای دریافت تسهیلات به بانکها معرفی شدند.

صاحبعلی اصغری روز سه شنبه در مصاحبه با خبرنگار ایرنا در خصوص فعالیت‌های بنیاد برکت در راستای اشتغالزایی در شهرستان بیله سوار گفت: طی دو سال فعالیت دولت سیزدهم ۵۴۷ طرح به مبلغ ۴۲۰ میلیارد ریال از طریق بنیاد برکت برای توسعه اشتغال شهرستان به بانک‌ها معرفی شد.

فرماندار بیله‌سوار طرح‌های پرورش دام، زنبورداری، پرورش طیور، طرح‌های کشاورزی(کشت گیاهان دارویی، یونجه و ...)،پرورش ماهی، پرورش قارچ، طرح‌های مشاغل فنی و خدماتی و مشاغل کارگاهی خرد و کوچک تولیدی را از جمله طرحهای تحت حمایت بنیاد برکت در شهرستان بیله سوار ذکر کرد.

اصغری اضافه کرد: هر ساله تعدادی از ساکنین روستایی برای دریافت تسهیلات اشتغالزایی معرفی می‌شود که این تسهیلات با با هماهنگی بخشداری، دهیاری و معاونت امور اقتصادی فرمانداری در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در همین راستا ۱۴۲ تقاضای دریافت تسهیلات در حوزه مشاغل خانگی به بانک‌های شهرستان معرفی شد که از این تعداد تاکنون ۹۷ مورد پرداخت شده است.

ثبت ۱۱۴ درصدی تعهد اشتغال در شهرستان بیله سوار

فرماندار بیله سوار همچنین در خصوص تعهد اشتغال شهرستان بیله سوار گفت: تعهد اشتغال شهرستان بیله سوار در سال گذشته یک هزار و ۲۸۱ نفر بود که در پایان سال گذشته به دو هزار و ۱۵۹ نفر رسید و تعهد اشتغال بیله سوار ۱۱۴ درصد ثبت شد.

وی با اشاره به اقدامات در دست اقدام برای جلوگیری از احتکار کالا و مایحتاج مردم و مقابله با گرانفروشی گفت: از سوی ادارات صمت و جهاد کشاورزی شهرستان برنامه ریزی شده و به طور مستمر بازرسی‌هایی از واحدهای تولیدی و صنفی صورت می‌گیرد و گزارش این بازدیدها به صورت روزانه به فرمانداری ارائه می شود.

فرمانداری و اداره غله نقشی در تعیین سهمیه آرد نانوایی‌ها ندارند

اصغری در بخش دیگری از این گفت و گو با بیان اینکه فرمانداری و اداره غله در تعیین سهمیه آرد نانوایی‌ها نقشی ندارند، گفت: ملاک عمل در تعیین میزان سهمیه نانوایی‌ها عملکرد کارت هوشمند واحدهای نانوایی است.

وی یادآورشد: دستگاههای کارتخوان نانواییها به سامانه بانک سپه و وزارت امور اقتصادی و دارایی متصل است و این دو دستگاه بر اساس عملکرد نانوایی به صورت ۱۰ روزه در حوزه سهمیه آرد آنها تصمیم گیری می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha