نظم نوین جهانی که آمریکا در سر می‌پروراند سراب است

بوشهر - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: صهیونیسم و آمریکا به دنبال تسخیر و تسلط بر ثروت جهانی و از بین بردن قدرت مقاومت مردم با جنگ رسانه‌ای هستند اما این سرابی بیش نیست.

به گزارش ایرنا، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری روز دوشنبه در مراسم سخنرانی و مداحی به مناسبت شهادت امام جعفر صادق (ع) و هفته جمعیت در دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اظهار کرد: آمریکا همانند رژیم اشغال‌گر قدس در ساختار تشکیلاتی خود با نگاه امپریالیسم به دنبال تصرف ثروت‌های جهان است و این دو در یک افق حرکت می‌کنند و یک وحدت رویه استراتژیک دارند.

وی افزود: گروه دیگر کشورهای اروپایی دارای تاریخ استعمار مانند انگلیس و فرانسه به دنبال نظم نوین جهانی هستند و برای رسیدن به این خواسته شرایط را طوری رقم می‌زنند که مراکز قدرت تحت تصرف آنها باشد و رژیمی بر روی کار بیاورند که به ‌واسطه آن بر منابع ثروت تسلط پیدا کنند.

امام جمعه بوشهر تصریح کرد: نظم نوین آینده جهان؛ نظمی اقتصاد بنیان از سوی سران استکبار برای چپاول ثروت‌ها به واسطه ایجاد مراکز قدرت و سلطه بر قدرت کشورها است و با جنگ رسانه‌ای تمام اذهان جامعه را مدیریت می‌کنند تا هیچ‌کسی قدرت مقاومت نداشته باشد.

صفایی بوشهری گفت: مسلمانان دارای بصیرت با رعایت ایمان، تقوا و اخلاق و توجه به حوزه دانش و فناوری و تولید محصولات دانش‌بنیان می‌توانند مهندسی نظم نوین جهانی را خلق کنند.

امام جمعه بوشهر افزود: همه باید در هر رده و مسئولیتی که هستیم در فضای حفظ و ارتقا انقلاب اسلامی بکوشیم و بتوانیم هویت ملی، دینی و تمدن ایرانی اسلامی را حاکم و به جهان معرفی کنیم.

صفایی بوشهری اظهار کرد: انقلاب اسلامی ایران نعمتی که است خداوند ایجاد کرده و افق آن را بر جهان عرضه کرده است.

وی با بیان اینکه همه به هر عنوان و شکل باید در حفظ و ارتقا انقلاب اسلامی نقش‌آفرینی کنیم افزود: باید تمام سختی‌ها را برای رسیدن به اوج تمدن ایرانی تحمل کرد و به قله این تمدن رسید.

امام‌جمعه بوشهر گفت: امام صادق (ع) نه‌ تنها اسلام بلکه فرهنگ کرامت بشریت، علم و فناوری را احیا کرد و بصیرت عمومی را گسترش دادند به گونه‌ای که در حال حاضر با نگاه به معارف اسلامی متوجه آن می‌شویم.

صفایی بوشهری اظهار کرد: امام جعفر صادق (ع) و امام باقر (ع) از سستی در بینش سیاسی که بعد از حکومت بنی‌امیه ایجادشده بود نهضت شکوفایی علم را راه انداختند و بسیاری از بزرگان را پرورش دادند.

وی ادامه داد: امام جعفر صادق (ع) در حوزه معارف دینی نهضت احیای حدیث راه اندازی و در حوزه فقه، اخلاق و در عرصه‌های ایمان پایه‌ها را قوی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha