ورزش نابینایان به استعدادیابی و پشتوانه‌سازی مستمر نیاز دارد +فیلم

یزد- ایرنا - سرمربی تیم ملی فوتبال نابینایان و کم بینایان ایران گفت: پشتوانه سازی برای تقویت تیم‌های ملی بزرگسالان رویکرد اصلی در برپایی اردوهای متعدد استعدادیابی در کشور است و سالانه به آن نیاز مبرم داریم.

به گزارش ایرنا، جواد فلفلی روز دوشنبه در حاشیه اردوی استعدادیابی فوتبال نابینایان کشور در یزد در نشستی با خبرنگاران استان افزود: مسابقات قهرمانی جوانان با هدف استعدادیابی و تقویت تیم‌ملی اسفندسال گذشته برگزار و تعدادی از جوانان شرکت کننده در این مسابقات در قالب تیم ملی جوانان یا استعدادیابی انتخاب شدند و هم‌اکنون اردوی این تیم در یزد در حال برگزاری است.

اولین اردو از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد و ۱۶ فوتبالیست از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، تهران، لرستان، فارس و یزد در این اردو شرکت کرده‌اندوی با اشاره به اینکه از مهمترین مشکلات این رشته ورزشی مسائل مربوط به پشتوانه نیروی انسانی است ادامه داد: این معضل را در مسابقات آسیایی هندوستان که برای کسب سهمیه مسابقات جهانی بیرمنگهام برگزار شد احساس کردیم، بنابراین در جریان مسابقات قهرمانی اسفندماه گذشته برای برگزاری مسابقات جوانان اعلام فراخوان و به استان‌ها اعلام شد که حتی به صورت انفرادی می‌توانند در رقابت‌ها شرکت کنند.

سرمربی تیم‌ ملی فوتبال نابینایان در ادامه به اهمیت برگزاری مسابقات و استعدادیابی به صورت مستمر اشاره کرد و گفت: با توجه به تعداد نفرات شرکت‌کننده در این مسابقات، چهار تیم شکل گرفت و از بین ورزشکاران منتخب ۱۹ ورزشکار نابینا از استان‌های یزد، تهران، گیلان، آذربایجان غربی و لرستان به اردوی یزد دعوت شدند.

فلفلی در خصوص برپایی اردوی استعدادیابی در یزد یادآور شد: سه دروازه بان از استان‌های یزد، فارس و گیلان و سه مربی شامل امیریان از تهران، مجاهدیان از یزد و حسن‎وند از لرستان برای ارائه آموزش‌ در این اردو حضور دارند.

به گفته وی این اردو که از بیستم تا بیست و ششم اردیبهشت ماه جاری ادامه دارد تحت عنوان اردوی استعدادیابی و انتخابی تیم ملی جوانان پیگیری می‌شود.

فلفلی در ادامه با اشاره به اینکه استان یزد از ظرفیت‌های بسیار خوبی در ورزش‌های مختلف نابینایان و کم بینایان در سطح کشور برخوردار است و رتبه سوم فوتبال جوانان کشور را کسب کرده گفت: بر این اساس اولین اردوی استعدادیابی در این استان برگزار می‌شود.

همچنین در ادامه رییس هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان یزد با اشاره به حضور ۶ ورزشکار از استان در این اردو تصریح کرد: اولین اردو از ۲۱ اردیبهشت آغاز شده و تا ۲۶ اردیبهشت ماه ادامه دارد؛ همچنین ۱۶ فوتبالیست از استان‌های گیلان، آذربایجان شرقی، تهران، لرستان، فارس و یزد در این اردو شرکت کرده‌اند.

حسین دشتی ادامه داد: هیات ورزشی نابینایان و کم بینایان استان در رشته‌های گلبال، شنا، شطرنج و فوتبال فعالیت دارد و تیم فوتبال پنج نفره استان سال گذشته تشکیل شدکه در اسفندماه به مقام سوم مسابقات قهرمانی کشور دست یافت.

وی با قدردانی از همکاری مسئولان و خبرنگاران در اجرای برنامه‌های مختلف این هیات اظهار کرد: گلبال دختران نیز به دسته یک صعود کرده و در رشته شنا در رتبه دوم و هیات ورزش‌های نابینایان و کم بینایان استان هم در رتبه سوم کشور قرار دارد.

همچنین حسین مجاهدیان مربی تیم فوتبال نابینایان استان یزد و مربی تیم ملی جوانان ایران در این نشست از مشکلات زیرساختی در این رشته ورزشی به ویژه فوتبال نابینایان گلایه کرد و اهتمام مسئولان ورزش و جوانان به این ورزش پرافتخار را خواستار شد.

هم‌اکنون در استان یزد فقط یک سالن اختصاصی در اختیار ورزشکاران نابینا و کم بینا قرار دارد که سالانه از آن برای انجام تمرین و برگزاری مسابقات استفاده می‌شود.

۱۲ رشته ورزشی بانوان و آقایان در استان فعال است و این هیات در یزد، اردکان، میبد، خاتم، تفت، ابرکوه و مهریز فعال است.

تعداد ورزشکاران بیمه شده فعال نابینا و کم بینای زیرپوشش استان یزد بیش از یکصد نفر اعلام شده است.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت، دارای ۴۷ هیات ورزشی استانی، ۴۰۰ هیات شهرستانی و ۶۲ هزار ورزشکار بیمه شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha