۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۵:۳۴
کد خبر: 85113025
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

آموزش و پرورش استان مرکزی بر برگزاری بدون ایراد امتحانات نهایی تاکید کرد

اراک - ایرنا - مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امتحانات نهایی ناموس آموزش و پرورش است و باید به بهترین شکل ممکن برگزار شود.

به گزارش ایرنا، احمدرضا نوازنی روز سه شنبه در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی، افزود: امتحانات نهایی را با همدلی ،همیاری و همکاری مسئولان مربوطه به گونه ای رقم بزنیم که کمترین ایراد را داشته باشد.

وی ادامه داد: تاثیر معدل در کنکور ۱۴۰۲ رشته‌های انسانی، تجربی و ریاضی به میزان ۴۰ درصد قطعی و برای رشته‌های هنر و زبان به میزان ۲۶ درصد قطعی است و تاثیر سوابق تحصیلی در کنکور ۱۴۰۳ به ۵۰ درصد افزایش خواهد یافت.

نوازنی بیان کرد: اگر دانش آموزی بنا به دلایلی در کنکور موفق به کسب امتیاز حداقلی نشود با کسب معدل خوب در امتحانات خرداد ماه، ۴۰ درصد نمره قبولی کنکور را از آن خود می‌کند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان باید کمک کنند تا آزمون نهایی به بهترین شکل برگزار شود تصریح کرد: دشمن ممکن است به دنبال شیطنت و تحت شعاع قرار دادن حوزه‌های امتحانات باشد.

مدیر کل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: امسال ۸۳ حوزه نهایی در سطح استان وجود دارد که با کاهش حوزه های امتحانی در بحث حفاظت از آزمون ایمن‌تر خواهیم بود.

وی با بیان تاکید وزارت آموزش و پرورش در خصوص حذف حوزه‌های زیر ۱۰۰ نفر ادامه داد: مدارس شبانه روزی کوثر ویژه دانش آموزان دختر و حاج کاظمی ویژه دانش آموزان پسر در اراک برای راحتی دانش آموزان که محل زندگی آنان دور از حوزه امتحانی قرار دارند در نظر گرفته شده است.

نوازنی اظهار کرد: صنایع تنها مسبب تعطیلی مدارس به دلایل آلودگی هوا و صرفه جویی در مصرف گاز نباشند و حداقل سهم یک درصدی خود را در زمینه مسائل فرهنگی و اجتماعی در حوزه آموزش و پرورش پرداخت کنند .

وی افزود: امتحانات نهایی سال ۱۴۰۲ ،۳۱ خرداد ماه به مدت ۱۱ روز برگزار می شود و امکانات مورد نیازی از قبیل دوربین، اسکنر تصحیح اوراق و موبایل یاب در حوزه امتحانات تهیه نشده که لازم است صنایع در این زمینه کمک کار آموزش و پرورش باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha