روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینجو

تهران- ایرنا- ملی‌پوش دسته ۸۹ کیلوگرم وزنه‌برداری کشورمان تنها مدال‌آور مجموع در یک وزن المپیکی در پیکارهای قهرمانی آسیا بود که در رقابتی سخت با مدعیان این دسته موفق به فتح سکو شد.

پیکارهای وزنه‌برداری قهرمانی سال ۲۰۲۳ آسیا به عنوان یکی از مراحل گزینشی المپیک توکیو روزهای ۱۳ تا ۲۳ اردیبهشت در جینجو کره‌جنوبی برگزار شد. تیم ملی وزنه‌برداری ایران با ۶۳۵ امتیاز موفق به کسب عنوان قهرمانی قاره کهن شد. برای تیم ایران حسین سلطانی در دسته ۸۱ کیلوگرم ۲ مدال طلا یک نقره، میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم ۲ مدال برنز، مهدی کرمی در دسته ۱۰۹ کیلوگرم یک مدال برنز، علیرضا یوسفی و آیت شریفی در دسته فوق سنگین هر کدام یک مدال نقره کسب کردند. همچنین در بخش بانوان فاطمه کشاورز موفق به کسب مدال برنز دوضرب و مجموع دسته ۶۴ کیلوگرم شد.

میرمصطفی جوادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه دسته ۸۹ کیلوگرم یکی از شلوغ‌ترین دسته‌های المپیکی است، اظهار کرد: رقابتی که در جینجو کره‌جنوبی شکل گرفت در سطح مسابقات المپیک بود و در آن چندین رکورد جهانی جابجا شد. در این دسته، ۲ وزنه‌بردار چینی موفق به شکستن رکورد جهان شدند و چند نفر هم مدعی رسیدن به مدال برنز بودند. در این دسته من و کیانوش رستمی نماینده ایران بودیم که در نهایت مدال برنز دوضرب و مجموع نصیب من شد.

روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینو

دارنده مدال برنز قهرمانی آسیا این را هم گفت: وقتی که ده‌ها رکورد آسیایی و جهانی در جینجو جابجا می‌شود، نشان از سطح بالای رقابت‌ها دارد. قاره آسیا از گذشته در وزنه‌برداری جهان، حرف برای گفتن داشته و نمایندگان این قاره در دسته‌های مختلف مدعی کسب مدال المپیک هستند. ایران نیز یکی از کشورهای صاحب وزنه‌برداری در قاره کهن و جهان است. این دومین گزینشی المپیک بود که سطح فنی آن از مسابقات جهانی ۲۰۲۲ کلمبیا بالاتر بود. من نخستین گزینشی خود را در کره‌جنوبی تجربه کردم و باید در سه گزینشی دیگر هم حضور داشته باشم.

روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینو

نایب قهرمان وزنه‌برداری سال ۲۰۲۱ جهان با اشاره به رقیبان خود در مسیر المپیکی شدن افزود: در ایران کیانوش رستمی دارنده مدال طلای المپیک یکی از شناخته شده‌ترین نفرات است و در جهان نیز کارلوس ناسار، لی دائین، تیان تائو و وزنه‌بردارانی از ونزوئلا و ایتالیا مدعی کسب مدال المپیکی هستند؛ کار راحتی نیست اما باید تلاش زیادی برای عبور از این حریفان داشته باشم. رستمی در ۲ گزینشی شرکت کرده و رکورد خوبی در قهرمانی جهان ثبت کرد.

روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینو

جوادی که برای نخستین بار در یک رقابت رسمی در دسته ۸۹ کیلوگرم حضور یافت این را هم عنوان کرد: می‌دانم کار راحتی در دسته ۸۹ کیلوگرم ندارم اما باید تلاشم را بیشتر کنم، تازه به این دسته آمدم و باید وزنم را نیز بالا افزایش دهم و با تمرینات مستمر رکوردم را به سطح نرمال برسانم. رکوردشکنی وزنه‌برداران بلغاری و چینی نشان داد که برای مدال المپیکی نیاز به مهار وزنه‌های سنگین‌تری است. در چند ماه آینده مسابقات قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی در پیش است. در پیکارهای جهان عربستان باید حضور داشته باشم اما در بازی‌های آسیایی دسته ۸۹ کیلوگرم نیست بلکه رقابت در دسته ۹۶ کیلوگرم برگزار می‌شود که دسته وزنی من نیست.

روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینو

عضو تیم ملی وزنه‌بردار ایران با ابراز رضایت از تمرینات این تیم گفت: شرایط با سال گذشته بسیار متفاوت است، کادر فنی نیز باتجربه و دانش روز تمرینات را دنبال می‌کنند. برگزاری اردوهای مناسب، موجب خواهد شد تا وزنه‌برداران برای افزایش رکورد و رقابت انگیزه لازم را داشته باشند. کادر فنی در جینجو بسیار تلاش کرد و مدیریت خوبی در انتخاب وزنه داشت من هم اصلا به تابلو نگاه نکردم و صفر تا صد با کادر فنی بود. البته برخی مواقع هم پیش می‌آید که وزنه‌بردار وزنه را انتخاب کند. من اگر از لحاظ بدنی و روحی آماده باشم ممکن است پیشنهاد وزنه بالاتری به کادر فنی بدهم.

روایت جذاب جوادی از رقابت با ستارگان چینی در جینو

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha