۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۹
کد خبرنگار: 5447
کد خبر: 85113354
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انگلیس و هلند در حال تأمین جنگنده‌های اف-۱۶ برای اوکراین

تهران-ایرنا- سخنگوی دفتر ریشی سوناک، نخست وزیر بریتانیا اعلام کرد که بریتانیا و هلند در حال تشکیل یک "ائتلاف بین المللی" برای تأمین جنگنده اف-۱۶ در جهت کمک به اوکراین هستند. کی‌یف می‌گوید این تجهیزات برای دفع حملات هوایی فزاینده روسیه، حیاتی است.

به گزارش ایرنا، شبکه خبری سی‌ان‌ان به نقل از بیانیه «داونینگ استریت» پس از دیدار ریشی سوناک نخست وزیر بریتانیا و مارک روته نخست وزیر هلند در نشست شورای اروپا در ایسلند گزارش داد: دو متحد ناتو در تلاش برای ارسال هواپیماهای جنگی ساخت ایالات متحده به اوکراین و همچنین آموزش خلبانان این کشور هستند.

اوکراین که اعلام کرده این جنگنده‌ها را برای دفاع در مقابل حملات پهپادی و موشکی روسیه مهم می داند، از بیانیه رهبران بریتانیا و هلند استقبال کرد.

آندری یرماک، رئیس دفتر زلنسکی گفت که بلژیک، متحد دیگر ناتو، آمادگی خود را برای آموزش خلبانان اوکراینی اعلام کرده است.

بر اساس این گزارش، بریتانیا جنگنده‌های اف-۱۶ در نیروی هوایی خود ندارد، اما هلند و بلژیک دارند. نیروی هوایی آمریکا در حدود ۸۰۰ فروند اف-۱۶ دارد.

برغم درخواست‌های مکرر ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین برای اف-۱۶، بسیاری از متحدان اوکراین تمایلی به تامین تسلیحات این کشور که به هدف رسیدن به خاک روسیه است را ندارند.

در اوایل جنگ اوکراین ، ایالات متحده بر این باور بود که تامین جنگنده جدید اوکراین باعث تشدید تنش‌ها بین ناتو و روسیه می شود.

این در حالی است که مقامات آمریکایی و متحدان واشنگتن پیشتر گفته بودند، با توجه به اینکه جنگنده‌های اف-۱۶ به آموزش قابل توجهی نیاز دارند و همچنین روسیه سیستم‌های ضدهوایی گسترده‌ای دارد که می‌تواند آنها را به راحتی منهدم کند، ارسال این تجهیزات به اوکراین بیهوده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha