به گزارش خبرنگار ایرنا، منصور خرمشکوه روز چهارشنبه به رسانهها اعلام کرد: همچنین ۲ دستگاه شیب لودر دیگر نیز در یکی از اسکلهها در حال مونتاژ است که در مجموع با افزوده شدن این چهار دستگاه به این بندر، تحول بزرگی در تخلیه و بارگیری مواد معدنی شاهد خواهیم بود.
وی در خصوص مزیت این دستگاهها بیان کرد: با عملیاتی شدن این مهم کشتیهای ۶۰ هزارتنی با در نظر گرفتن زمان ۲۰ ساعت، طی ۲ روز بارگیری میشوند.
معاون امور بندری و اقتصادی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان ادامه داد: باتوجه به ظرفیت اسمی یادشده این دستگاهها میتوان میانگین مدت عملیات شناورهای فله در اسکلهها را به سه تا چهار روز کاهش داد.
خرمشکوه با بیان اینکه درحال حاضر برای تخلیه کالای موادمعدنی یک کشتی ۶۰ هزار تنی نزدیک به هفت روز پای اسکله میماند، اضافه کرد: عملیاتی شدن فعالیت این دستگاهها اثرگذاری زیادی در توقف شاخصها در لنگرگاه دارد.
بندر شهید رجایی به عنوان بزرگترین بندر تجاری ایران ظرفیت ۱۰۰ میلیون تن کالای فله و ۵٫۷ میلیون تن کالای کانتینری دارد.
بندر شهید رجایی تنها یک بندر کانتینری نیست، این بندر بزرگترین و پیشرفتهترین پایانههای کانتینری کشور را در اختیار دارد و حجم گستردهای از عملیات جابهجایی کالاهای عمومی به خصوص محصولات فولادی، فله خشک(غله و سنگ آهن)، فله مایع(روغنهای خوراکی) و فرآوردههای نفت خام در این بندر انجام میگیرد.
نظر شما