استاندار مازندران: فلسفه وجودی جهاد تبیین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری دارد

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت که فلسفه وجودی جهاد تبیین برای تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در آموزش و پرورش نیاز به بازنگری دارد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش استان افزود: جایگاه جهاد تبیین مدنظری رهبری در دستگاه تعلیم و تربیت باید مورد بررسی و واکاوی قرار بگیرد.

وی اظهار داشت: باید با استفاده از افراد صاحب نظر، برنامه ای تهیه و تدوین شود تا جهاد تبیین در دستگاه تعلیم و تربیت به‌درستی فرهنگ سازی شود.
استاندار مازندران بیان کرد: بیانیه گام دوم انقلاب باید در آموزش و پرورش مورد توجه بیشتری قرار گیرد و تمام برنامه ها نیز در راستای این امر باشد.

حسینی پور خاطرنشان کرد: باید مشخص شود که در مازندران در راستای بیانیه گام دوم انقلاب مد نظر رهبری چه اقداماتی صورت گرفته است.

نماینده عالی دولت در مازندران بر لزوم تشکیل کارگروهی به منظور بررسی و واکاوی اقدامات صورت گرفته در راستای بیانیه گام دوم انقلاب در این استان تاکید کرد و گفت: موفقیت های آموزش و پرورش پس از انقلاب اسلامی باید بدرستی برای مردم تبیین و بازگو شود

حسینی پور افزود: مردم باید بدانند که نیروهای علمی و متخصصان کشورمان حاصل خروجی دستگاه تعلیم و تربیت است.

وی ادامه داد: باید آموزش و پرورش به درجه ای از رشد و تعالی برسد که جامعه اسلامی از خروجی این دستگاه راه تعالی و سعادت را آن طوری که امامین انقلاب پایه گذاری کردند به آن دست یابد.

استاندار مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش باید بتواند تمام نیازهای جامعه اسلامی را تامین کند، گفت که یکی از مهمترین نیازهای ما توجه به اخلاق است.

حسینی پور افزود: پایبندی به اخلاق راه سعادت جامعه بشری است و نقش معلمان در تحقق این مهم باید بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: به برکت انقلاب رویش های مطلوبی در آموزش و پرورش اتفاق افتاد اما نتوانستیم بدرستی این رویش ها را به مردم معرفی کنیم.

استاندار مازندران ادامه داد: پیشرفت کشورمان در عرصه های مختلف علمی حاصل رویش های برآمده از دستگاه تعلیم و تربیت است.
وی گفت: به علت بی توجهی به داشته های خودمان دشمنان نیز از این غفلت ما سو استفاده کردند و با تبلیغات منفی در صدد ضربه زدن به انقلاب هستند.

استاندار مازندران تصریح کرد: اساس کار ما دفاع از عملکرد معلمانی است که در طول ۴۴ سال گذشته برای تربیت نیروی انسانی مومن و متعهد و متخص تلاش کردند و این موفقیت ها باید برجسته شود.
حسینی پور افزود: کمترین ریزش ها، باید بعنوان بزرگترین دغدغه مورد توجه قرار گیرد و اتفاقاتی که در چند ماه اخیر در مدارس کشورمان رخ داد بیانگر اینست که عملکرد آموزش و پرورش و خروجی آن نیز مطلوب بوده است و دشمنان نیز به همین علت این دستگاه تعلیم و تربیت را مورد هدف قرار داده است.

وی اظهار داشت: دشمنان با رفتار مسموم رسانه ای از سخیف ترین روش ها برای ضربه زدن به انقلاب استفاده کردند اما آگاهی و بصیرت مردم این توطئه شوم آنان را با شکست مواجه کرد.
استاندار مازندران گفت: مازندران در مقایسه با کشور، کمترین مشکل را در ارتباط با مسمومیت دانش آموزان داشت.
نماینده عالی دولت در مازندران در بخش دیگر سخنان خود گفت که دولت سیزدهم با شجاعت مدل و روش جدیدی در نحوه برگزاری کنکور و موفقیت دانش آموزان در این ماراتن رقابتی را ارایه کرد که این مدل در تمام کشورهای توسعه یافته نیز همینگونه است.

استاندار مازندران: فلسفه وجودی جهاد تبیین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری دارد

حسینی پور افزود: تاثیر ۴۰ درصدی معدل در موفقیت دانش آموزان در کنکور امسال، نقش موثری در شایسته سالاری دارد.
وی گفت: امروز با این روش می تو انیم ادعا کنیم که از همه اقشار دانش آموزی با توجه به تلاش آنان در مدارس، از شانس موفقیت در کنکور نیزبرخوردارند و داریم به عدالت آموزشی نزدیک می شویم.
حسینی پور با بیان اینکه برگزاری آزمون نهایی امسال با توجه به نقش ۴۰ درصدی معدل دانش آموزان در کنکور امسال از حساسیت خاصی برخوردار است، گفت: به لحاظ حساسیت های موجود در برگزاری آزمون نهایی، نیازهای سخت افزای آموزش و پدورش باید تامین شود.

استاندار مازندران افزود: با تقویت نظارت و بازرسی در نحوه برگزاری آزمون نهایی امسال مردم باید اطمینان یابند که فرزندان آنها در یک مسیر درست قرار گرفتند و آزمون با سلامت کامل برگزار خواهد شد.

وی اضافه کرد: مازندران بشدت نیازمند تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص بویژه در بخش کشاورزی، صنعتی و گردشگری است و تنها راه رسیدن به توسعه پایدار نیز توحه به این امر مهم است.

این مقام مسوول گفت که نقش آموزش و پرورش در تربیت نیروی انسانی ماهر و متخصص بر کسی پوشیده نیست و باید نسبت به این امر مهم، برنامه ریزی دقیقی، مصورت گیرد.

حسینی پور در بخش دیگر سخنان خود گفت که عملیاتی کردن مرکز بین المللی دیپلماسی آموزشی در مازندران می تواند علاوه بر ایجاد تحول، ان استان را به مرکزی برای برگزاری رویدادهای مختلف تبدیل کند.

استاندار مازندران: فلسفه وجودی جهاد تبیین در آموزش و پرورش نیازمند بازنگری دارد

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نیز در سخنانی گفت: در آزمون نهایی امسال ۱۸۰ حوزه امتحانی در این استان تعیین شده است.

حسین کمالی با عنوان اینکه امسال حتی در مناطق محروم با جمعیت کم دانش آموزی نیز حوزه امتحانی در نظر گرفته شده است، افزود: کمترین حوزه امتحانی با ۱۰ نفر در بلده و بیشترین تعداد نیز با ۴۴۷ دانش آموز در بابل است.

وی با عنوان اینکه در کنکور امسال دروس عمومی حذف شده است، گفت: معدل نهایی دانش آموزان در کنکور امسال برای دهه های آینده تاثیر گذار است و همین امر باعث شده که آزمون امسال بر خلاف سال های گذشته از اهمیت خاصی برخوردار باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: همین امر نیز دغدغه خانواده ها را افزایش داده است و در این راستا برای برگزاری مطلوب آزمون تهایی امسال، نظارت و بازرسی بیشتر مورد توجه اصلی قرار گرفته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha