مراودات تجاری ایران و عمان با ۴۱ درصد رشد رو به توسعه است

شیراز- ایرنا- رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان با بیان اینکه مراودات تجاری بین ۲ کشور روند رو به رشدی دارد، گفت: حجم مراودات و مبادلات تجاری ایران و عمان در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ با ۴۱ درصد رشد به یک میلیارد و ۸۸۷ میلیون دلار رسید.

جمال رازقی، روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس آمار گمرک جمهوری اسلامی، حجم صادرات سال گذشته کشور ایران به عمان نسبت به سال ۱۴۰۰ رشد ۵۲ درصدی داشته است.

او اظهارکرد: میزان صادرات ایران به عمان در سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی بیش از سه میلیون و ۳۴۰ هزار تن و از نظر ارزشی افزون بر یک میلیارد و ۸۷ میلیون دلار بود.

مراودات تجاری ایران و عمان با ۴۱ درصد رشد رو به توسعه است

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عمان، با اشاره به رشد ۲۹ درصدی واردات سال ۱۴۰۱ کشورمان از عمان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیان کرد: میزان واردات ایران از عمان در سال ۱۴۰۱ از نظر وزنی معادل ۹۴۲ هزار تن و از نظر ارزشی معادل ۸۰۰ میلیون دلار بود.

رازقی گفت: میزان واردات ایران از عمان در سال ۱۴۰۰ معادل ۶۱۹ میلیون دلار بود.

وی، با اشاره به سفر هفته گذشته وزیر صنعت، تجارت و توسعه سرمایه‌گذاری عمان، اعضای اتاق بازرگانی و تعدادی از تجار این کشور به ایران افزود: در دیداری که در جریان این سفر با هیات تجاری عمان داشتیم تاکید شد که با توجه به روابط خوب سیاسی دو کشور، حجم مراودات تجاری نیز باید به بیش از ۱۰ برابر میزان فعلی برسد که این مساله نیز دور از انتظار نیست و می تواند محقق شود.

او اظهارکرد: پیش بینی ما این است که امسال نیز میزان مراودات تجاری ایران و عمان نسبت به سال گذشته رشد خوبی داشته باشد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha