استاندار: مدیران بی‌توجه به راه‌اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری در مازندران عزل می‌شوند

ساری - ایرنا - استاندار مازندران گفت که مدیران بی توجه به پنجره واحد اقتصادی و سرمایه گذاری بدون هیچگونه تعارفی عزل می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمود حسینی پور روز چهارشنبه در جلسه پسماند و ایجاد شهرک صنعتی در استان، افزود: هدف از راه اندازی پنجره واحد سرمایه گذاری، نقش آفرینی دستگاه های اجرایی و تسهیل در فرآیند صدور پروانه ها و رفع موانع است تا در مدت یک‌ماه مجوز لازم برای سرمایه‌گذاران صادر شود.

وی با بیان اینکه برخی از دستگاه های اجرایی گویا پیام را خوب دریافت نکردند و بنای ناسازگاری دارند، اظهار داشت: امروز بنا داریم که نقش دستگاه ها در فرآیند صدور مجوزها و استعلام های لازم را ارزیابی و بررسی کنیم و در این مسیر با کسی تعارف نداریم.

استاندار مازندران خاطرنشان کرد: مدیران دستگاه های اجرایی استان باید در مسیر مدیریتی استاندار که همسو با سیاست های دولت سیزدهم است، گام بردارند و هیچ مدیری حق ندارد خارج از این مسیر ترسیم شده، حرکت کند.

وی با بیان اینکه هدف این است که با ایجاد سرمایه گذاری مسیر رشد و توسعه استان هموارتر شود، گفت: در سال های گذشته جریانی در استان شکل گرفته تا مانع از انجام کار و سرمایه گذاری شوند.

نماینده عالی دولت در مازندران بیان کرد: هر کسی بخواهد آهنگ توسعه استان را تغییر دهد ما نیز آن مدیر را تغییر خواهیم داد.

حسینی پور ادامه داد: هدف این است با حرکت در مسیر ترسیم شده علاوه بر رفع مشکلات مردم، مسیر توسعه استان را هموارتر کنیم و در این راستا نیز پنجره واحد سرمایه گذاری در استانداری راه اندازی شد تا مجوزهای لازم در مدت یکماه صادر شود.

وی با عنوان اینکه برخی مدیران دستگاه های اجرایی هم خودشان و هم مجموعه تحت نظارت آنان برای ایجاد سرمایه گذاری مانع ایجاد می کنند، گفت که ما نیز معطل نمی مانیم و بلافاصله با دست بکار شدن، نسبت به تغییر و جابجایی مدیران اقدام خواهیم کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه مدیران دستگاه های اجرایی استان باید متناسب با برنامه های دولت حرکت کنند، افزود: مدیر در هر دستگاهی باید کسانی را به عنوان مدیران میانی خود انتخاب کنند تا در یک مسیر هماهنگ با وی باشد.

حسینی پور ادامه داد: نباید اجازه دهیم که چنین اتفاقاتی بیفتد و مسیر را به سمتی ببریم که سرمایه گذار معطل بماند.
وی افزود: مدیران دستگاه های اجرایی باید مسیر سرمایه گذاری را باز کند تا یک سرمایه گذار در کمترین زمان مجوزهای لازم را دریافت کند.

استاندار مازندران گفت: ورود سرمایه گذار به مجموعه دستگاه های اجرایی خود زمینه ساز فساد است و تمام کارهای مربوط به صدور مجوزها و پاسخ استعلام ها باید از طریق سامانه اداری انجام شود.

مقام عالی دولت در مازندران تصریح کرد: برخی افراد و مدیران دستگاه های اجرایی به دروغ گزارش می دهند که استاندار تمام زمین ها را بذل و بخشش کرده است.

حسینی پور افزود: زمین هایی که سال ها بلا استفاده رها شده بود با شناسایی و مولد سازی آنها را در اختیار سرمایه گذار قرار داده ایم تا مسیر توسعه استان هموارتر شود.

استاندار مازندران اضافه کرد: بساط این گزارش دهی غلط را در استان جمع خواهیم کرد، گفت: رویه ای به غلط در استان شکل گرفته و با ارایه اطلاعات نادرست توسط برخی از مسوولان دستگاه های اجرایی، علاوه بر مانع تراشی برای سرمایه گذاران، آهنگ رشد و توسعه استان را با وقفه مواجه کرده اند. وی گفت: تمام کارهای مربوط به سرمایه گذاران و صدور مجوزهای لازم در پنجره واحد سرمایه گذاری که در محل استانداری مازندران راه اندازی شده است انجام می شود و قرار نیست پای سرمایه گذاران به دستگاه های اجرایی باز شود.

وی افزود: مازندران در مقایسه با دیگر استان های کشور نسبت به ایجاد سرمایه گذاری در بخش های مختلف عقب مانده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha