۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۳۸
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85113737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کمیته امداد امام(ره) امسال برای ایجاد ۵۰۰ هزار شغل هدف‌گذاری کرد

رشت - ایرنا - رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور با بیان اینکه اولویت نخست کمیته امداد توانمندسازی مددجویان است، گفت: در همین راستا ایجاد ۵۰۰ هزار اشتغال برای امسال هدف‌گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مرتضی بختیاری روز چهارشنبه در مراسم جشن خودکفایی پنج هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره) با تاکید بر اینکه ما حمایت را از مددجویان رها نکردیم، افزود: سالمندان و بیماران صعب العلاج تا پایان عمر تحت پوشش کمیته امداد قرار می‌گیرند اما مابقی باید در چرخه اشتغال قرار گیرند.

وی، راهبرد کمیته امداد را ایجاد و توسعه اشتغال، مسکن و فرهنگ خود اتکایی عنوان و تصریح کرد: در اواخر سال ۱۴۰۰ قرار شد کمیته امداد ۵۰۰ هزار اشتغال ایجاد کند که ۵۰ درصد از این مشاغل برای غیرمددجویان به همراه کارآموزی بود.

وی تصریح کرد: برای امسال نیز ۵۰۰ هزار اشتغال دیگر برای کمیته امداد هدف‌گذاری شده است که از این تعداد ۵۰ درصد مددجو و ۵۰ درصد غیر مددجو هستند.

رئیس کمیته امداد امام (ره) کشور به سهم کمیته امداد در تولید نیز اشاره و بیان کرد: در ژنو، فرش کمیته امداد به نام برند احسان ثبت جهانی شد و سال گذشته ۱۳۰ هزار مترمربع فرش فقط از طریق کمیته امداد فروخته شد.

وی با بیان اینکه یکی از راهبردهای اشتغال ما توسعه مشاغل خانگی است، تصریح کرد: هم اینک یک سوم تولید پیله ابریشم کشور توسط مددجویان کمیته امداد انجام می شود.

وی عنوان کرد: بیش از ۵۳ درصد جمعیت تحت پوشش کمیته امداد زنان سرپرست خانوار هستند که یتیم را در دامان خودشان پرورش می دهند از این‌رو تلاش می کنیم که اشتغال خانگی را برای این زنان فراهم کنیم که در این راستا تولید فرش و ابریشم را به داخل خانه‌ها می بریم و تا کنون در این زمینه بسیار موفق عمل کرده‌ایم.

دست اندرکاران تولید و اشتغال به نیازمندی های جامعه توجه کنند

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت هم در این مراسم با بیان اینکه ایرانیان از نبوغ فکری در عرصه‌های مختلف برخوردار هستند، گفت: دست اندرکاران تولید و اشتغال به نیازمندی‌های جامعه توجه کنند.

آیت الله رسول فلاحتی افزود: باید به تولیدی توجه شود که موردنیاز جامعه و بازار داخل و خارج باشد و برای تولید آن هم متکی به خارج نباشیم.

وی خطاب به صاحبان صنعت عنوان کرد: در تولید محصولات باید به کیفیت آن توجه ویژه شود.

 وی با اشاره به مشکلات سر راه کارآفرینان و اشتغال‌آفرینان افزود: یک کارآفرین ممکن است در پیچ و خم ادارات، سازمان‌ها و بانک‌ها دچار مشکل شود اما در درون این رنج نیز اجر قرار دارد و طبق روایات، بافضیلت‌ترین کار همواره با رنج همراه است ضن آنکه باید این مسیرها تا حد امکان تسهیل و مشکلات مرتفع شود.

جشن خودکفایی پنج هزار طرح اشتغال‌زایی کمیته امداد امام خمینی(ره)  در گیلان با حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) کشور و اسدالله عباسی استاندار این خطه در رشت برگزار شد.

بیش از ۱۲۷ هزار خانوار تحت پوشش کمیته امداد گیلان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha