۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85113797
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کردستان در دامنه امواج بارشی قرار می‌گیرد

۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۰۰
کد خبر: 85113797
کردستان در دامنه امواج بارشی قرار می‌گیرد

سنندج- ایرنا- معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: با توجه به بررسی و تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی هواشناسی، از ظهر امروز جمعه تا یکشنبه هفته آینده، استان در دامنه فعالیت سامانه بارشی جدید قرار می گیرد.

علی پناهی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: از عصر و اوایل امشب جمعه تا آخر وقت روز یکشنبه هفته آینده، شاهد عبور موجی از غرب کشور خواهیم بود که موجب افزایش ابر، وزش باد گاهی شدید، رگبار باران و رعد و برق و در برخی از نواحی استان بارش تگرگ خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود طی این مدت بارش ها کل استان را در بر گیرد اما انتظار می رود برای روزهای شنبه و یکشنبه و در مناطق غربی، جنوبی و مرکزی استان از شدت و مقدار بیشتری برخوردار باشد که با توجه به ماهیت رگباری بارش های بهاری، آبگرفتگی معابر شهری و روستایی و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه ها بخصوص در مناطق یاد شده رخ خواهد داد.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان با بیان اینکه طی چند روز آینده شرایط شکل گیری گرد و خاک بر روی عراق فراهم بوده و امکان انتقال بخشی از آن به سطح استان وجود دارد، گفت: از لحاظ دمایی نیز طی فعالیت سامانه بارشی (روزهای شنبه تا دوشنبه هفته آینده) میانگین دمای شبانه روزی بتدریج چهار تا ۶ درجه کاهش داشته و هوای سطح منطقه خنک تر می‌شود.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha