۷۰۰ مرکز آموزشگاه آزاد غیرمجاز پلمب شد

تهران - ایرنا - رئیس سازمان مدارس و مراکزغیردولتی و مشارکت های مردمی از پلمب ۷۰۰ آموزشگاه آزاد با فعالیت خارج از سیاست‌های آموزش و پرورش خبر داد.

احمد محمودزاده امروز در گفت و گو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره نظارت بر مدارس و مراکز غیردولتی اظهارکرد: وظیفه داریم در کنار حمایت ها، نظارت برای آموزش و پرورش صحیح دانش آموزان نیز به درستی انجام شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: بر اساس بیانات رهبری ماموریت ویژه در این خصوص تعریف کردیم و در این راستا از ظرفیت های فضای مجازی و سامانه ها به منظور ارتباط مناسب با مردم استفاده می کنیم چرا که مردم ناظر اصلی بر مدارس غیردولتی هستند.

محمودزاده افزود: این موضوع در سامانه خدمت هم مطرح شده است و اعلام کردیم در خصوص شهریه ها، نوع عملکرد مدرسه و موارد این چنینی والدین هر نوع شکایتی داشته باشد، پاسخگو خواهیم بود.

وی یادآورشد: با توجه به گزارشات بدست آمده به صورت میدانی و حضوری که در سال ۱۴۰۱ صورت گرفت، از هر مدرسه و مرکز ۲ بار بازدید انجام شده است. در این بازدیدها مشخص شد که بخشی از مدارس یا مراکز ما که مشکل داشتند و یا متناسب با سیاست های اعلام شده نبودند، برخوردهایی انجام پذیرد.

وی اظهار امیدواری کرد که در ادامه مسیر به مدارس و مراکز غیردولتی کمک شود تا در ریل اصلی خود قرار گیرند.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و مشارکت های مردمی عنوان کرد: مدارس و مراکز برای ادامه فعالیت باید مراحل قانونی خود را طی کنند، در این بخش نیز تذکراتی صورت گرفته که باعث تعطیلی مدرسه و یا مرکز آزمون برای ۲ سال بوده است.

محمودزاده اظهار کرد: هر مجموعه ای که شرایط ما را داشته باشد و از طریق سامانه برای ادامه فعالیت درخواست دهد، می تواند مراحل را طی و مجوز را دریافت کند. هر مرکز یا مدرسه به محض دریافت مجوز، زیر نظر مجموعه ما خواهند بود و حین اجرای ماموریت بر آن نظارت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha