معاون وزیر جهاد کشاورزی : طبیعت ایران بیمار است

ساری- ایرنا - معاون وزیر و رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور با اظهار این که امروز برای نجات طبیعت کشور به همکاری و مشارکت همه گروه های اجتماعی نیاز است، گفت: طبیعت کشور به دلایل مختلف بیمار است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عباسعلی نوبخت روز چهارشنبه در حاشیه نشست علمی طرح کاشت یک میلیارد درخت در محل دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی ساری در گفت و گو با خبرنگاران خطاب به استادان دانشگاه و کارشناسان منابع طبیعی افزود : معتقدم اگر به این طرح اعتقاد دارید، همکاری کنید.

وی به اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت و مدیریت برای ایجاد سه میلیون هکتار جنگل از طریق این طرح اشاره کرد و بیان داشت : قطعاً اندیشمندان به خصوص خبرنگاران با ریشه دلسوزی برای طبیعت فعالیت و قلم می زنند.

نوبخت گفت: امروز همه باید در طبیعت برای نسل آینده کار کنیم، بنابراین این نشست ها بسیار کار ساز است.

وی ادامه داد: سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت نیاز به همکاری کارشناسی همه دارد.

رییس سازمان منابع طبیعی و آبخیز داری کشور با بیان این که به هر حال منتقدین زیادی در اجرای طرح کاشت یک میلیارد درخت هم وجود دارد، بیان داشت: بررسی ها نشان می دهد، برای کاشت یک میلیارد درخت دو میلیون و ۵۰۰هزار هکتار عرصه نیاز است که حدود یک بخشی فضای سبز، زراعت چوب و عرصه های جنگلی است.

نوبخت با بیان این که امروز اهمیت حفظ سرزمین در کشور بین افراد جامعه نهادینه شده است، گفت: ۱۱ استان کشور به لحاظ زایشی و سه استان شمالی برای کاشت درخت بسیار مستعد هستند، مطمئنا طرح کاشت یک میلیارد درخت که امنیت زیستی و غذایی نیز است، با همکاری مردم و رسانه ها موفق خواهد بود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: دولت از مردم جدا نیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری و وزارت جهاد کشاورزی در اجرای این طرح با جدیت ورود پیدا کرده است و با دستور شخص رییس جمهور استانداران نیز در استان ها در اجرای طرح درختکاری پای کار آمدند.

استان مازندران حدود ۲ میلیون و چهار هزار هکتار مساحت دارد که از این مقدار حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار هکتار آن عرصه های طبیعی شامل جنگل و مرتع است.

برای حفاظت و مدیریت عرصه های طبیعی مازندران ۲ اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری در ساری و نوشهر فعالیت دارند که منطقه ساری حدود ۷۱ درصد و نوشهر حدود ۲۹ درصد این عرصه ها را مدیریت می کند. در مجموع حدود ۵۴ درصد از عرصه های جنگلی شمال کشور را در اختیار دارد و همچنین نیمی از جنگل های هیرکانی ثبت شده در سازمان جهانی یونسکو در جغرافیای مازندران واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha