۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85113828
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشهد در راه‌اندازی موقوفه جمعیتی پیشگام است

۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85113828
مشهد در راه‌اندازی موقوفه جمعیتی پیشگام است

مشهد- ایرنا- دبیر کارگروه جمعیت ستاد مردمی جبهه انقلاب فرهنگی در خراسان رضوی گفت: نخستین موقوفه جمعیتی کشور در مشهد ثبت شده که مشارکت خیران در این حوزه بسیار ضروری است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، زهرا سوارکار روز چهارشنبه در مراسم افتتاح اولین قرارگاه مردمی خانواده و جمعیت در بخش رضویه شهرستان مشهد، افزود: ساخت مسجد و مدرسه بدون جمعیت به چه کار می آید، بلکه تهدید جدی نداشتن نیروی انسانی است،

وی بیان کرد: نگاه مردم به مساله جمعیت باید تغییر کند و سهم خود نسبت به جمعیت را مشخص کنیم.

دبیر کارگروه جمعیت ستاد مردمی جبهه انقلاب فرهنگی در خراسان رضوی با اشاره به اینکه مشکل جمعیت مشهد با ظرفیت مردمی قابل حل است، گفت: به طور متوسط روزانه هزار مورد سقط جنین به صورت رسمی و ۲ هزار مورد به صورت غیررسمی در کشور اتفاق می افتد، اگر جلوی این موارد گرفته شود، مشکل جمعیتی حل خواهد شد.

وی ادامه داد: هم اینک نرخ رشد جمعیت در کشورمان به ۱.۲ نفر رسیده است، با ادامه این روند در سال ۱۴۸۰ جمعیت ایران ۳۱ میلیون نفر خواهد بود که ۴۷ درصد این جمعیت هم سالمندان هستند.

سوارکار گفت: با ادامه این روند طبق بررسهای انجام شده، استانهای گیلان و همدان به دلیل تک فرزندی و افزایش جمعیت سالمندی از روی جغرافیای ایران حذف خواهند شد، برای رهایی از چاله جمعیتی باید با اقدامات حمایتی و فرهنگ سازی، مردم به فرزندآوری ترغیب شوند.

وی افزود: امروز اولین قرارگاه مردمی خانواده و جمعیت در بخش رضویه شهرستان مشهد به همت فعالان جمعیتی و حوزه مقاومت بسیج این بخش افتتاح شد و در این مرکز خدمات مختلفی نظیر مشاوره با رویکرد مدرن و طب ایرانی سنتی، ازدواج آسان، تسهیل گری ازدواج و اقدامات حمایتی با نگاه اقناع سازی خانواده ها برای فرزندآوری ارائه می شود.

دبیر کارگروه جمعیت ستاد مردمی جبهه انقلاب فرهنگی در خراسان رضوی تاکید کرد: ملت ایران نشان داده اند که در سخت ترین شرایط، پیچیده ترین مسایل را حل کرده اند، مشکل جمعیت نیز با مشارکت مردمی حل خواهد شد.

مشهد در راه‌اندازی موقوفه جمعیتی پیشگام است

۳۰ اردیبهشت ماه در تقویم ملی به عنوان روز جمعیت نامگذاری شده است.

شهرستان مشهد در قالب سه بخش مرکزی، رضویه و احمدآباد دارای چهار شهر مشهد، رضویه، بینالود و مُلک آباد، حدود ۴۰۰ روستا و آبادی و چهار میلیون نفر جمعیت دارد.

بخش رضویه شامل شهر رضویه و ۵۴ روستا حدود ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha