تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر فارس در دستور کار است

شیراز- ایرنا- مدیر کل امور عشایر فارس گفت: تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر استان به شکل جدی در دست پیگیری است و درخواست آن تقدیم استاندار شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالحمید کریمی چهارشنبه در نشست صمیمی معتمدان و نخبگان ایلات و طوایف فارس با امام جمعه شیراز افزود: از دیگر اقدامات انجام شده در فارس در حوزه عشایر، تشکیل شورای عشایر این استان بود که این کار به عنوان الگو از سوی وزارت جهاد کشاورزی به تمامی استان‌ها معرفی شد.

وی ادامه داد: جامعه عشایر درصد کمی از جمعیت کشور را تشکیل می دهد اما همین جمعیت اندک در تامین امنیت غذایی کشور و تولید محصولات دامی و لبنی نقش بسزایی دارد.

تشکیل معاونت فرهنگی و اجتماعی اداره کل امور عشایر فارس در دستور کار است

عشایر فارس، از اقشار سرآمد کشور هستند

فرمانده سپاه عشایر فارس نیز گفت: عشایر این استان از جهات بسیار جزو قشر سرآمد در کشور هستند.

سرهنگ پاسدار سید محمد شکوهی، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا به ویژه ۲ هزار شهید جامعه عشایر فارس افزود: امروز عشایر استان با وفاق و همدلی مثال زدنی در عرصه های مختلف در ادامه تلاش هایی که تاکنون داشته اند در حال خدمت به کشور، مردم و انقلاب هستند.

وی ادامه داد: بسیجیان عشایر فارس که در ۱۴ حوزه مقاومت و ۲۰۰ پایگاه سازماندهی شده‌اند مشغول ارایه خدمت به جامعه عشایری فارس و سایر شهروندان هستند.

او اظهارکرد: علاوه بر مسایل و فعالیت های اقتصادی، عشایر در زمینه تامین امنیت انقلاب و دفاع از مرزهای کشور نیز نقش آفرینی کرده اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha