۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۱۴
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85114122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گزارش یورواستات از افزایش نرخ تورم اروپا تا دو سال آینده

تهران-ایرنا- افزایش نرخ تورم در بیشتر کشورهای منطقه یورو موجب بالا بردن نرخ بهره از سوی بانک مرکزی اروپا شده است ولی به نظر می‌رسد این روند تا دو سال آینده ادامه خواهد داشت.

به گزارش ایرنا از رویترز، مرکز آمار اتحادیه اروپا (یورواستات) روز چهارشنبه در آخرین گزارش خود از وضعیت اقتصادی کشورهای اروپایی اعلام کرد که تورم منطقه یورو در ماه گذشته شتاب گرفته و داده‌های اولیه حکایت از رشد فزاینده قیمت‌ها در ۲۰ کشور اروپایی دارد.

براساس ارزیابی یورواستات، افزایش سطح عمومی قیمت‌ها از ۶.۹ درصد در ماه قبل به ۷.۰ درصد در ماه آوریل، موجب بالا رفتن تورم در بیشتر کشورهای اروپایی شده که بالاتر از نرخ تعادلی ۲درصدی اعلام شده از سوی بانک مرکزی اروپا (ECB) است.

طبق آمارهای یورواستات در دو سال گذشته نرخ تورم بالاتر از هدف ۲ درصد بانک مرکزی اروپا بوده است و این بانک از جولای گذشته نرخ بهره را در مجموع ۳۷۵ واحد افزایش داده است تا از رشد بی رویه قیمت‌ها جلوگیری کند.

کارشناسان اقتصادی می‌گویند اقدام بانک مرکزی اروپا تاثیری در بالا رفتن قیمت‌ها نداشته و ممکن است تا سال ۲۰۲۵ نرخ هدف تعیین شده توسط بانک اروپایی تامین نشود.

با توجه به سرعت افزایش تورم در بیشتر کشورهای اروپایی هنوز دستمزدها پایین گزارش شده است و بیکاری به ویژه در بخش خدمات موجب بالارفتن بیشتر تورم در این بخش شده است.

بانک مرکزی اروپا گفته است در اولین جلسه خود در تاریخ ۱۵ ماه ژوئن درباره افزایش مجدد نرخ بهره تصمیم خواهد گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha