۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۳۰
کد خبر: 85114257
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

استاندار یزد: در اجرای طرح  نهضت ملی مسکن با هیچ مدیری تعارف نداریم

یزد- ایرنا - استاندار یزد گفت: در روند اجرایی پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و دیگر پروژه‌ها با هیچ‌کدام از مدیران و مسئولان تعارف نداریم، مدیرانی که خوب عمل کرده باشند تشویق و در نقطه مقابل با مدیرانی که کم‌کاری داشته باشند برخورد می شود.

به گزارش ایرنا ،مهران فاطمی روز چهارشنبه در نشست شورای مسکن یزد با بیان اینکه استان یزد در اجرای طرح نهضت ملی مسکن جزو ۱۰ استان برتر کشور است افزود : اما نسبت به آنچه باید اتفاق می‌افتاده راضی نیستم؛گرچه در مقایسه با دیگر استان‌ها جایگاه استان مناسب بوده است.

وی خاطرنشان کرد: برای تمام پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن یک دفترچه جداگانه تهیه شود تا میزان پیشرفت آنها را بررسی و اشکالات آن هم احصا شود.

فاطمی تصریح کرد:در بازدید از پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن و دیگر پروژه‌ها با هیچ‌کدام از مدیران و مسئولان تعارف ندارم و قرار است جلسات خود را کمتر و چند ماهی به‌صورت میدانی از پروژه‌ها شخصاً بازدید کرده و تا دورترین نقاط استان خواهم رفت و بازدید می‌کنم.

وی ادامه داد: مدیرانی که خوب عمل کرده باشند تشویق و در نقطه مقابل با مدیرانی که کم‌کاری داشته باشند برخورد خواهیم کرد؛ چون ماه‌عسل طرح نهضت ملی مسکن تمام شده است و حال باید پاسخگوی مردم باشیم.

فاطمی خاطرنشان کرد: نباید بدون هیچ دلیل موجهی بازه زمانی آماده‌سازی طرح‌ها طول بکشد و مسیر تحویل واحدهای طرح نهضت ملی مسکن باید تسریع و هرچه سریع‌تر واحدها تحویل مردم شوند.

استاندار یزد با بیان اینکه طرح نهضت ملی مسکن تعطیلی ندارد عنوان کرد: تمام طرحها باید سه شیفت فعالیت کنند و تعطیلی برای پروژه‌های طرح نهضت ملی مسکن معنی ندارد.

وی ادامه داد: برخی از مدیران کل ادارات، درخواست‌های فرمانداران در زمینه طرح نهضت ملی مسکن را اجرایی نمی‌کنند که در صورت مشاهده و تکرار چنین مواردی با مدیر مربوطه به‌شدت برخورد خواهد شد.

فاطمی با اشاره به اینکه قابل‌درک نیست که یک مدیر روز تعطیل به‌صورت کامل استراحت کند و مردم در حال تحمل سختی باشند خاطرنشان کرد: مدیران باید از ادارات خود خارج شوند و در بین مردم حاضر شوند و به‌عنوان ناظر میدانی پروژه‌ها را بررسی کنند و مدیر کارتابلی، مدیریت پشت‌میزنشینی، مدل مدیریتی درشان انقلاب اسلامی نیست.

وی ادامه داد: ادارات مسکن و شهرسازی در تمام شهرستان‌های استان باید با کمال احترام به مردم پاسخگو باشند، مردم در شرایط فعلی تحت‌فشار هستند.

فاطمی با بیان اینکه مردم مدیر کت‌وشلواری نمی‌خواهند اظهار کرد: مدیری که برای طرح نهضت ملی مسکن فعالیت می‌کند باید به علت حضور مداوم در پروژه‌ها صورتش آفتاب‌سوخته باشد و ظاهر وی مشخص باشد که به‌صورت میدانی پروژه‌ها و مشکلات مردم را بررسی می کند.

تکمیل ۱۱ هزار واحد مسکونی نیمه ساز

استاندار یزد در از واگذاری بیش از ۱۱ هزار واحد مسکونی نیمه ساز و تکمیل شده آپارتمانی و ویلایی به متقاضیان طرح نهضت ملی مسکن تا پایان سال خبر داد.

فاطمی همچنین به تامین مشوق‌های مالی برای بازسازی منازل مسکونی فرسوده در بافت تاریخی اشاره کرد و افزود: ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان پرداخت می‌شود که ۱۵۰ میلیون تومان آن به صورت قرض الحسنه و ۲۰۰ میلیون تومان آن به صورت تسهیلات عادی بانک‌ها طی ۱۵ سال به آن‌ها پرداخت خواهد شد.

وی ادامه داد: یک بسته تشویقی هم در حال طراحی است که مردم تشویق شوند و این بافت‌های فرسوده را طبق این بسته تشویقی که در اختیارشان قرار می‌گیرد بازسازی کنند.

مجموعا ۱۲۵ هزار نفر در طرح ملی مسکن در یزد شرکت کرده بودند که افزون بر ۴۶ هزار نفر تایید نهایی شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha