۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 85114348
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مجوز حمل ۲۵۰ تُن چوب به خارج از مهاباد صادر شد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۳۵
کد خبر: 85114348
مجوز حمل ۲۵۰ تُن چوب به خارج از مهاباد صادر شد

مهاباد - ایرنا - رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد گفت: امسال مجوز حمل و انتقال ۲۵۰ تُن چوب برای تامین مواد اولیه صنایع در این شهرستان صادر شد.

سیدانور حسینی روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این چوب ها اغلب از نوع صنوبر و باغی بوده که با هماهنگی منابع طبیعی نسبت قطع و انتقال به مراکز صنایع چوب و تامین مواد اولیه کارخانجات ارسال شده است.

وی با بیان اینکه هرگونه حمل و قطع اشجار بدون اخذ مجوز جرم محسوب می‌شود، ادامه داد: از ابتدای امسال ۴۰ تن چوب قاچاق در مهاباد توقیف شده که بدون مجوز و اغلب آنها از نوع چوب بید و جنگلی بوده است.

رییس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری مهاباد اضافه کرد: سال گذشته نیز ۴۰ فقره پرونده مربوط به قطع درختان تشکیل شده و یک هزار و ۴۱۵ اصله انواع درخت طی سال‌جاری در مناطق مختلف قطع شده که درخت بید بیشترین نوع آن را تشکیل می‌دهد.

حسینی با بیان اینکه اسفندماه گذشته بیش از ۵۰ هزار اصله نهال رایگان همزمان در هفته منابع طبیعی در این شهرستان توزیع شد، افزود: این نهال‌ها از نوع زینتی و غیرمثمر و متناسب با شرایط آب و هوایی منطقه از جمله صنوبر، زالزالک، گلابی وحشی، سنجد و کاج نقره‌ای است که در مناطق مختلف این شهرستان به ویژه مناطق روستایی با همکاری مردم و تشکل‌های زیست محیطی غرس شد.

به گزارش ایرنا، در مهاباد بیش از ۲۰۷ هزار هکتار مرتع وجود دارد که ۵۰ هزار هکتار آن مراتع درجه یک با پوشش مناسب، ۷۰ هزار هکتار مراتع درجه ۲ با پوشش متوسط و بقیه مراتع درجه سه با پوشش ضعیف است، در این شهرستان بیش از یک هزار هکتار جنگل در منطقه «کاولان و کوران»، ۱۰۰ هکتار جنگل‌های مصنوعی و ۸۸ هکتار را ذخیره‌گاه جنگلی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha