شولتز: آلمان به دنبال مکانیسم‌هایی برای تضمین پرداخت غرامت به اوکراین است

تهران-ایرنا- اولاف شولتز صدر اعظم آلمان با بیان اینکه برلین به دنبال مکانیسم‌هایی برای تضمین پرداخت غرامت جنگی تهاجم روسیه به اوکراین است، گفت: اما مشخص نیست دقیقاً چگونه می‌توان مسکو را وادار به پرداخت غرامت کرد چرا که گزینه‌های قانونی کمی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه وجود دارد.

به گزارش بامداد پنجشنبه ایرنا به نقل از رویترز، صدر اعظم آلمان از جمله رهبران اروپایی بود که در نشستی که در هفته جاری در ریکیاویک پایتخت ایسلند برگزار شد، با تشکیل فهرستی از خسارات جنگی که اوکراین متحمل شده است، موافقت کردند.

شولتز همچنین در روزهای آتی در نشست سران کشورهای گروه ۷ در ژاپن شرکت خواهد کرد تا در مورد طرح‌های تشدید تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل جنگ در اوکراین گفت‌ وگو کند.

رهبران اروپایی در نشست شورای اروپا در ریکیاویک درباره راه‌هایی برای پاسخگو کردن روسیه به حمله به اوکراین و مکانیسمی برای ردیابی خسارات و میزان خرابی‌های ناشی از تهاجم نیروهای مسکو صحبت کردند.

اما شولتز گفت که مشخص نیست دقیقاً چگونه می‌توان روسیه را وادار به پرداخت خسارت کرد چرا که که گزینه‌های قانونی کمی برای استفاده از دارایی‌های مسدود شده روسیه وجود دارد.

مقامات آشنا با این مذاکرات گفته‌اند که اقدامات جدید برای هدف قرار دادن فرار از تحریم‌ها شامل کشورهای ثالث نیز خواهد بود.

مقامات آمریکایی همچنین انتظار دارند اعضای گروه ۷ موافقت کنند تا رویکرد خود در قبال تحریم‌ها را به‌گونه‌ای تنظیم کنند که حداقل برای دسته‌های خاصی از کالاها، کلیه صادرات به طور خودکار ممنوع شود مگر در مورد کالاهایی که در فهرستی از اقلام تأیید شده قرار گیرند.

شولتز در پاسخ به پرسشی درباره بهبود مکانیسم تحریم‌های روسیه در حاشیه نشست شورای اروپا در ایسلند گفت: ما در تلاش هستیم تا این تحریم‌ها را عملی و اثرگذارتر کنیم.

شولتز همچنین در پاسخ به این پرسش که آیا برلین به خواسته‌های کی‌یف برای جت‌های جنگنده پیشرفته تسلیم می‌شود، یادآور شد: وظیفه آلمان تقویت دفاع هوایی اوکراین است.

در جریان این اجلاس، بریتانیا گفته بود که با هلند برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای کمک به اوکراین برای تهیه جت‌های اف-۱۶ از متحدانش همکاری می‌کند، اگرچه بریتانیا، آلمان و ایالات متحده تاکنون از این اقدام خودداری کرده‌اند.

وزارت دفاع آلمان روز چهارشنبه بیانیه‌ای منتشر کرد و گفت که نگاه مثبتی به تلاش هلند - انگلیس برای تشکیل ائتلاف جت‌های جنگنده برای اوکراین دارد، اما مجددا تاکید کرد که آلمان نمی‌تواند از ذخایر تسلیحاتی خود جنگنده‌هایش را به اوکراین بدهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha