۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85114399
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۲۴
کد خبر: 85114399
کیفیت هوای زنجان کاهش می‌یابد

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش‌بینی و مدیریت بحران هواشناسی استان زنجان گفت: کیفیت هوای استان با وجود پیش بینی بارش‌های پراکنده باران و وزش باد نسبتا شدید از بعدازظهر امروز /پنجشنبه / کاهش می‌یابد.

حسین سلطانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه هم اکنون آسمان اغلب مناطق استان صاف و در شهرستان طارم ابری است، گفت: از بعدازظهر افزایش پوشش ابرها، وزش باد نسبتا شدید و بارش های پراکنده باران در برخی نقاط روی خواهد داد.

وی به کاهش کیفیت هوای استان از بعدازظهر امروز اشاره کرد و یادآور شد: این وضعیت جوی تا صبح شنبه ادامه دارد و از بعدازظهر یکشنبه با تقویت سامانه بارشی شاهد بارشهای رگباری و رعد و برق در مناطق مختلف استان خواهیم بود که در این وضعیت احتمال آبرگرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها وجود دارد.

سلطانی از هموطنان خواست از توقف و تردد در حاشیه رودخانه ها و مسیل ها خودداری کنند و اقدامات پیشگیری از آبگرفتگی معابر را انجام دهند.

وی با اشاره به نفوذ سامانه همرفتی و صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در استان، یادآور شد: این وضعیت جوی در شهرستانهای زنجان، ابهر، خدابنده، خرمدره، ایجرود، ماهنشان، طارم و سلطانیه اثرگذار خواهد بود.

سلطانی خاطرنشان کرد: این وضعیت جوی از بعدازظهر پنجشنبه با آغاز بارش های رگباری و تگرگ، وزش باد نسبتا شدید و خیزش گرد و غبار آغاز خواهد شد و تا اواخر روز یکشنبه هفته آینده ادامه خواهد یافت.

وی اظهار کرد: به کشاورزان توصیه می‌شود نسبت به محافظت از تاسیسات کشاورزی، گلخانه ها و انبارها، جمع آوری و انتقال بقایای گیاهی و پاکسازی انهار و جوی ها اقدام و تجهیزات محافظتی در برابر تگرگ را آماده و از سمپاشی و محلول پاشی گیاهان خودداری کنند.

سلطانی با بیان اینکه دمای هوا در این استان تا روز شنبه هفته آینده گرم است و روزهای یکشنبه و دوشنبه به طور موقت دما کاهش می یابد، افزود: دمای فعلی شهر زنجان ۱۱ درجه سانتیگراد است که این میزان نسبت به روز گذشته در همین ساعت ۲ درجه افزایش دارد.

سلطانی با اشاره به میزان نوسان دمای هوای شهرهای مختلف استان، خاطرنشان کرد: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای هوای زنجان پنج و ۲۴ درجه، خرمدره هشت و ۲۴ درجه، ابهر هفت و ۲۴ درجه، آببر ۱۳ و ۲۴ درجه، سلطانیه سه و ۲۲ درجه، قیدار پنج و ۲۴ درجه و ماهنشان ۱۱ و ۲۶ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روز و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha