۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۹
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85114653
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

باسیل: بازگشت سوریه به اتحادیه عرب یک پیروزی برای دمشق و بیروت است

تهران - ایرنا - رئیس جریان آزاد ملی لبنان، بازگشت سوریه به اتحادیه عرب را یک پیروزی برای سوریه و همزمان برای لبنان دانست.

به گزارش روز پنج شنبه ایرنا به نقل از روزنامه الشرق الاوسط، «جبران باسیل» در اظهاراتی گفت: ما از بازگشت سوریه به اتحادیه عرب خوشحال هستیم زیرا این یک پیروزی برای سوریه و همزمان برای لبنان است چرا که پیروزی سوریه بر تروریسم، یک پیروزی برای لبنان است و شکستش در برابر تروریسم نیز شکست لبنان محسوب می شود.
وی افزود:به طور کلی سیاست تحریم و از جمله تحریم های آمریکا و برخی کشورهای دیگر علیه سوریه، به نتایج مورد نظر خود نرسیده و این امر به خصوص بعد از بحران اوکراین باعث شد تا سوریه به سمت یک جایگزین برای سیستم بانکی آمریکایی کشیده شود.

باسیل اظهار داشت که دولت باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا، موضوع تحریم ها را به بازنگری گذاشته بود، اما توضیح بیشتری در این خصوص نداد.

وزیران امور خارجه عرب در نشست فوق العاده خود که هفتم ماه مه ۲۰۲۳ ( ۱۷ اردیبهشت امسال) در قاهره برگزار شد، با بازگشت سوریه به اتحادیه عرب موافقت کردند و از همان زمان شرکت هیات های سوری در جلسات این اتحادیه از سر گرفته شد.

اتحادیه عرب در نوامبر ۲۰۱۱ عضویت دمشق را به حالت تعلیق درآورده و تحریم های سیاسی و اقتصادی علیه آن وضع کرده بود.

نشست وزرای خارجه کشورهای عضو اتحادیه عرب بعد از ظهر چهارشنبه با حضور وزیر خارجه سوریه در جده آغاز شد.

انتظار می‌رود ورود سران کشورهای عربی به عربستان جهت شرکت در سی و دومین اجلاس سران اتحادیه عرب از روز پنجشنبه آغاز و اجلاس سران کشورهای عربی روز جمعه در فضای مثبت ناشی از بازگشت سوریه به این اتحادیه پس از ۱۲ سال غیبت، برگزار شود.

بشار اسد رییس جمهوری سوریه از سوی «سلمان بن عبدالعزیز» پادشاه عربستان برای شرکت در نشست سران اتحادیه عرب دعوت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha