۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85114697
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رکوردهای ورزشکاران کمان سنتی کشور افزایش یافته است

۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۴۴
کد خبر: 85114697
رکوردهای ورزشکاران کمان سنتی کشور افزایش یافته است

سبزوار- ایرنا- رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: با برنامه‌ریزی توسعه‌ای، توانمندی و رکوردهای ورزشکاران کمان سنتی کشور افزایش یافته است.

کاظم قبادی روز پنجشنبه در حاشیه برگزاری نخستین مرحله مسابقات کمان سنتی قهرمانی کشور در سبزوار، در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تا پیش از سال ۱۴۰۱ بالاترین مسافت رقابت در رشته کمان سنتی ۳۵ متر بود که هم اینک این مسافت به ۴۵ متر افزایش یافته است و در برخی رقابت ها و جشنواره ها حتی در مسافت بالای ۶۰ متر برگزار می شود.

وی تصریح کرد: برنامه ریزی توسعه کمان سنتی توسط کمیته کمان سنتی و فدراسیون یه صورت مرحله به مرحله در حال اجراست که اوج پختگی کمانداران و افزایش رکوردها از دستاوردهای این برنامه توسعه است.

رییس کمیته کمان سنتی فدراسیون تیراندازی با کمان گفت: با سرمایه گذاری درست و اصولی، افتخارآفرینی بیشتر کمانداران در عرصه های منطقه ای و بین المللی محقق می شود.

قبادی افزود: رشته تیراندازی با کمان، پشتوانه ملی و مذهبی دارد هر چند تجهیزات محور و تجهیزات آن وارداتی است و با شرایط دلار و یورو گران است اما بهای تجهیزات آن نسبت به رشته ریکرو و کامپوند پایین‌تر و ورزشی باصرفه‌تر است.

رکوردهای ورزشکاران کمان سنتی کشور افزایش یافته است

رییس هیات تیراندازی با کمان خراسان رضوی نیز گفت: مرحله نخست مسابقات رتبه‌بندی کمان سنتی قهرمانی کشور در سال ۱۴۰۲ به میزبانی سبزوار در حال برگزاری است.

محمدابراهیم امینی افزود: این مسابقات با حضور ۵۸ شرکت کننده از استان‌های مختلف و در رده‌های سنی نونهالان، نوجوانان و بزرگسالان مرد و زن به مدت یک روز برگزار می شود.

وی ادامه داد: سبزوار، پایگاه اصلی رشته کمان سنتی شمال شرق کشور است و استان خراسان رضوی در این مسابقات ۲۰ ورزشکار دارد که عمده آنان اهل شهرستان سبزوار هستند.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha