دانش‌آموزان از سلامت برگزاری آزمون نهایی اطمینان خاطر داشته باشند

اهواز- ایرنا- گفت: دانش آموزان از برگزاری سالم آزمون مهم پایه دوازدهم اطمینان خاطر داشته و قطعا از حقوق آنها در این مرحله سرنوشت‌ساز به درستی مراقبت می‌شود.

به گزارش ایرنا محسن زارعی روز پنجشنبه در همایش هم‌اندیشی روسای حوزه‌های اجرایی امتحانات نهایی خوزستان در محل تالار طلائیه اهواز بیان‌کرد: تفاوتی که این آزمون نسبت به سال‌های گذشته دارد سهم ۴۰ درصدی نتیجه آن در کنکور سراسری است.

وی با اشاره به اینکه چهار چوب کار برگزاری این آزمون همچون سال‌های گذشته است گفت: یک‌تفاوتی که آزمون امسال دارد این است که "پاسخ برگ‌ها" به صورت الکترونیک تصحیح و اعلام نتیجه به صورت سامانه‌ای است.

زارعی افزود: این کار به‌منظور برقراری عدالت آموزشی و صیانت از حقوق دانش آموزان انجام می‌شود.

رئیس مرکز ارزشیابی وزارت آموزش و پرورش با تاکید براینکه مبنای طراحی سوالات بر اساس کتاب است گفت: شروع آزمون ساعت ۷:۳۰ دقیقه است و دانش آموزان حتما نیم ساعت قبل از آغاز زمان برگزاری باید در محل آزمون حضور داشته باشند.

زارعی تاکیدکرد: پاسخگویی باید در برگه "پاسخ برگ‌ها"و با خودکار مشکی پر رنگ جواب انجام شود.

وی همچنین در بخش دیگری از همایش به اعتراض برخی معلم‌ها که در لیست رتبه بندی قرار نگرفته اند اشاره کرد و افزود: این اعتراض ها در مرحله رسیدگی هستند.

مسعود حمیدی نژاد مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان نیز در این مراسم بیان‌کرد: طبیعی است خانواده‌ها نگران هستند چرا که نتیجه این آزمون در کنکور اثر مهمی دارد بنابراین تلاش داریم تا این آزمون با سلامت هرچه تمام‌تر برگزار شود.

امسال نتیجه نهایی آزمون پایه دوازدهم ۴۰ درصد در نتیجه کنکور اثرگذار است، به‌همین‌ منظور آموزش و پرورش تلاش دارد تا در سلامت و امنیت کامل این آزمون برگزار شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha