۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۰۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85114914
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اردن: راهپیمایی پرچم نقض قوانین بین المللی است/قدس شرقی خاک فلسطین است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه اردن در بیانیه ای راهپیمایی پرچم شهرک‌نشینان صهیونیست را محکوم کرد.

به گزارش روز پنجشنبه ایرنا به نقل اسپوتنیک، وزارت خارجه اردن در بیانیه ای راهپیمایی صهیونیست‌ها موسوم به «راهپیمایی پرچم» را محکوم و آن را اقدامی تحریک آمیز توصیف کرد.

وزارت خارجه اردن یورش یکی از اعضای کابینه رژیم صهیونیستی و چند عضو تندرو کنست به مسجد الاقصی تحت حمایت نیروهای امنیتی را محکوم و هشدار داد که این اقدام منجر به افزایش تنش ها خواهش شد.

در این بیانیه تاکید شده است که رژیم صهیونیستی حاکمیتی بر قدس و دیگر مقدسات ندارد و قدس شرقی سرزمین فلسطین است که صهیونیست ها آن را اشغال کرده اند.

وزارت خارجه اردن خاطرنشان کرد که مسجد الاقصی و حرم شریف قدس با تمام مساحتش که به ۱۴۴ دونم(واحد شمارش) می رسد، مکان عبادت مسلمانان است و اداره اوقاف قدس صاحب اختیار و امتیاز قانونی در مدیریت این مکان مقدس است.

در بخشی از این بیانیه آمده است که یورش شهرک نشینان صهیونیست به مسجد الاقصی و انجام اقدامات تحریک آمیز در آن، نقض قوانین بین المللی به شمار می رود.

در پایان این بیانیه از رژیم صهیونیستی خواسته شده است که حرمت مسجد الاقصی را نگه دارد و به اقدامات تحریک آمیز پایان دهد.

شهرک‌نشینان اشغالگر از ساعات اولیه صبح امروز پنجشنبه تعرض به مسجدالاقصی را تحت تدابیر امنیتی نظامیان رژیم صهیونیستی آغاز کردند.

شهرک نشینان اشغالگر در دسته های جداگانه وارد مسجدالاقصی شدند.«یهودا گلیک» عضو سابق کنست رژیم صهیونیستی نیز همراه با شهرک‌نشینان وارد این مسجد شده است.

پلیس رژیم صهیونیستی در آستانه برگزاری راهپیمایی تحریک‌آمیز پرچم در شهر قدس به حالت آماده‌باش کامل درآمده و تدابیر امنیتی شدیدی را اتخاذ کرده است.

تحرک جدید صهیونیست ها و حمله دوباره به مسجدالاقصی همزمان با راهپیمایی پرچم صورت می گیرد که به عنوان بخشی از اقدامات یهودی سازی مسجدالاقصی از آن یاد می شود. در همین راستا نقاط مختلف سرزمین های اشغالی شاهد برافراشته شدن پرچم رژیم اشغالگر قدس و پایین آوردن پرچم فلسطین با استفاده از زور است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha