نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

تهران- ایرنا- سوت پایان بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران شب گذشته با قهرمانی پرسپولیس تهران نواخته شد.

به گزارش ایرنا، بیست و دومین دوره لیگ برتر فوتبال ایران با قهرمانی تیم پرسپولیس به پایان رسید. پرسپولیس تهران با کسب ۶۶ امتیاز از ۳۰ بازی، هشتمین عنوان قهرمانی خود را در شهر قائمشهر جشن گرفت. سپاهان با ۶۵ امتیاز و استقلال با ۶۲ امتیاز در جایگاه دوم و سوم قرار قرار گرفتند. نفت مسجد سلیمان نیز با ۲۰ امتیاز و مس کرمان با ۲۲ امتیاز به لیگ یک (آزادگان) سقوط کردند.

در این دوره از رقابت‌های لیگ ۴۸۰ مرتبه توپ از خط دروازه‌ها عبور کرد که خط آتش تیم استقلال تهران با ۵۲ گل زده بهترین خط حمله لیگ بیست و دوم را از آن خود کرد. پرسپولیس تهران نیز با ۱۳ گل خورده بهترین خط دفاع لیگ را از آن خود کرد.

عنوان بهترین خط دفاع تاریخ لیگ برتر با ۱۰ گل خورده در اختیار استقلال است. همچنین آبی‌پوشان تهران با ۷۰ گل زده در یک فصل برترین خط حمله لیگ را نیز در یک فصل در اختیار دارند.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

تیم نفت مسجد سلیمان با تفاضل گل منفی ۳۷ بدترین تفاضل گل را دارد. بهترین تفاضل گل این دوره از مسابقات در اختیار تیم پرسپولیس تهران است. تفاضل گل تیم قهرمان لیگ برتر مثبت ۳۳ است. نفت مسجد سلمیان با ۵۹ گل خورده بدترین عملکرد دفاعی را در این دوره از مسابقات داشت. پیکان نیز ۱۲ گل را در ۳۰ بازی به ثمر رساند تا بدترین خط حمله لیگ بیست و دوم را به نام خود ثبت کند.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

بیشترین تعداد برد در این فصل لیگ برتر فوتبال ایران متعلق به پرسپولیس است که موفق به ثبت ۲۰ پیروزی در لیگ بیست و دوم شد و عنوان قهرمانی را جشن گرفت. همچنین تیم‌های سپاهان ۱۹ و استقلال ۱۸ برد کسب کردند. نفت مسجد سلیمان و مس کرمان نیز چهار برد کسب کردند.

تیم آلومینیوم اراک نیز با ۱۶ تساوی رکوردار این فصل است.

تیم سپاهان اصفهان نیز کمترین باخت ممکن را به نام خود ثبت کرد. این تیم تنها در سه بازی مغلوب حریفان خود شد. نفت مسجد سلیمان نیز با ۱۸ باخت بدترین عملکرد را در لیگ داشت.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

شهریار مغانلو با ۱۳ گل زده به کفش طلای فوتبال ایران رسید. پیش از مغانلو، ادموند بزیک در لیگ دوم فوتبال ایران با ۱۳ گل آقای گل شده بود. بیشترین گل زده‌شده توسط یک بازیکن در لیگ برتر ایران توسط رضا نوروزی با پیراهن فولاد به ثبت رسید. وی در یک فصل ۲۴ گل را به ثمر رساند.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

ریکاردو آلوز هافبک پرتغالی تیم فوتبال تراکتور موفق شد با ۱۳ پاس گل عنوان بهترین پاسور لیگ را به نام خود ثبت کند. آلوز تنها یک پاس گل کم داشت تا به رکورد ۱۴ پاس گل سعید صادقی برای گل‌گهر در فصل گذشته برسد.

مهدی ترابی از پرسپولیس با ۸ پاس گل در رتبه دوم و رامین رضاییان از سپاهان با ۷ پاس گل در رتبه سوم جدول بهترین پاسورهای لیگ‌برتر قرار گرفتند.

در این دوره از رقابت‌ها ۲۴۰ بازی در ۳۰ هفته برگزار شد که در آن ۴۸۰ گل به ثمر رسید. متوسط گل زده در لیگ بیست و دوم ۲ گل بود. استقلال با متوسط ۱.۷ گل بهترین عملکرد را در بین ۱۶ تیم لیگ برتر داشت.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

علیرضا بیرانوند نیز با ۱۸ کلین‌شیت بهترین دروازه‌بان لیگ برتر فوتبال ایران لقب گرفت. با این قهرمانی، یحیی گل‌محمدی سومین جام قهرمانی خود با پرسپولیس را به دست آورد و از این حیث به جمع مربیان پُرافتخار تاریخ فوتبال ایران پیوست.

پیش از این امیر قلعه‌نویی پنج عنوان قهرمانی و برانکو ایوانکوویچ و علی پروین نیز سه عنوان قهرمانی در سطح اول فوتبال ایران کسب کرده بودند.

نمره ۲۰ پرسپولیس در ایستگاه بیست و دوم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha