۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۰۳
کد خبرنگار: 1309
کد خبر: 85115288
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۳۶ اثر به چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و  نوجوان رضوی ارسال شد

بوشهر-ایرنا- دبیر تخصصی چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی گفت: در این جشنواره ۷۳۶ اثر از ۳۰ استان به دبیرخانه جشنواره ارسال شد که از این شمار ۲۰۰ اثر در مرحله پایانی مورد ارزیابی داوران قرار گرفت.

حمیدرضا نویدی مهر روز جمعه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: فراخوان این جشنواره در آذرماه سال گذشته در سه بخش داستان کودک، داستان نوجوان و طرح رمان منتشر شد که داوطلبان تا ۲۰ اردیبهشت فرصت ثبت آثار خود در سامانه داشتند.

وی بیان کرد: داستان نوجوان، داستان کودک و طرح رمان به ترتیب بیشترین آثار ارسالی به دبیرخانه جشنواره را به خود اختصاص دادند.

نویدی مهر ادامه داد: داوری آثار نیز با حضور محمود پوروهاب، سید سعید هاشمی و مجید ملامحمدی از استادان مجرب حوزه کودک و نوجوان در چهار مرحله انجام شد تا در نهایت ۲۱ اثر به مرحله پایانی راه پیدا کرد.

وی یادآور شد: هشت محور برای ارسال آثار تعریف شده بود که عمدتا مبتنی بر فرهنگ رضوی با موضوع زیارت و همچنین یک موضوع مستقل نیز شامل شهدای حرم شاهچراغ در شیراز اشاره داشت.

نویدی مهر افزود: در سه بخش جشنواره در مجموع هشت اثر به عنوان برگزیده معرفی شد که سهم بخش های داستان کودک و نوجوان هر کدام سه اثر و در بخش طرح رمان نیز ۲ اثر به عنوان برگزیده معرفی شد.

نویدی مهر ادامه داد: بیشترین آثار ارسالی به چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی به ترتیب از استان های بوشهر، تهران، خراسان رضوی، مرکزی و قم بود.

وی اضافه کرد: جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی پس از ۱۴ دوره برگزاری قابلیت دارد تا در سطح فراملی نیز برگزار شود چرا که گونه ادبیات کودک و نوجوان از برجستگی های خاص خود برخوردار است.

نویدی مهر گفت: بنیاد بین المللی فرهنگی امام رضا (ع) با بررسی های لازم می تواند جشنواره داستان کودک و نوجوان را با پراکنش جغرافیایی بیشتری در سطح بین المللی برگزار کند.

نویدی مهر تصریح کرد: وقتی از اهل قلم صحبت می شود یعنی سرمایه های این کشور و ملت که بار عمده ای از رسالت فرهنگی ما بر دوش این عزیزان است.

وی در پایان از اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر و همچنین ناظر و داوران چهاردهمین جشنواره ملی داستان کودک و نوجوان رضوی قدردانی کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha