۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۷:۴۴
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85115342
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

۲۶ طرح تامین آب کشاورزی در حوضه کارون چهارمحال و بختیاری در دست اجراست

شهرکرد- ایرنا- رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری، تخصیص اعتبار به طرح‌های تامین و انتقال آب برای بخش کشاورزی را از مهمترین مصوبات سفر رییس‌جمهور اعلام کرد و گفت: در همین راستا اجرای ۲۶ طرح در حوضه کارون از سرعت بیشتری برخوردار شده است.

حسین برزگر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۲۶ طرح در حوضه کارون به مساحت ۱۳ هزار هکتار و اشتغالزایی ۱۰ هزار نفر با تخصیص آب ۹۳ میلیون مترمکعب در دست اجراست.

وی ادامه داد: سال گذشته با سفر رییس‌جمهور به استان اعتبار قابل توجهی به این طرح‌ها اختصاص یافت و در مجموع تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان منابع اعتباری برای این طرح‌ها سرمایه‌گذاری شده است.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری تصریح کرد: اهتمام دولت ایجاد ردیف مجزا و همچنین جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در اجرای این طرح‌هاست که در سال ۱۴۰۲ جهش چشمگیری در اجرای طرح‌ها شاهد خواهیم بود.

برزگر پیشرفت این طرح‌ها را بین ۳۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد و گفت: ۴۷ میلیارد تومان از اعتبارات سفر و ۶۰ میلیارد تومان هم سرمایه‌گذار بخش خصوصی به این طرح‌ها جذب شده است.

وی خاطرنشان کرد: ۱۲ طرح دیگر نیز به مساحت چهار هزار هکتار و اشتغالزایی برای چهار هزار نفر و تخصیص آب به میزان ۲۵ میلیون مترمکعب مجوز گرفته است که عملیات اجرایی آن پس از تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، یک چهارم تولید ناخالص داخلی و یک پنجم اشتغال چهارمحال و بختیاری به بخش کشاورزی وابسته است. از مجموع اراضی این استان ۲۵۰ هزار هکتار معادل ۱۵ درصد سطح زیرکشت اراضی کشاورزی استان است و در حال حاضر ۷۹ هزار بهره‌بردار با تولید سالانه یک میلیون و ۶۳۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در این استان فعال هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha