۲۹ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۱
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85115419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مردم گنبدکاووس خواستار برخورد قاطعانه با عاملان تعرض به اموال عمومی هستند
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- امام جمعه گنبدکاووس با اشاره به گلایه مردم شهرستان نسبت به آنچه که تعرض به اموال عمومی است، گفت: مردم خواستار برخورد قاطعانه و محکم‌تر با عاملان این اتفاقات هستند.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه‌های عبادی سیاسی نمازجمعه این هفته گنبدکاووس اظهارکرد: مردم از سرقت اموال عمومی مانند سیم‌های برق و مخابرات که باعث مشکلات عدیده‌ای می‌شود و همچنین فعالیت مالخرها ناراضی هستند.

وی افزود: در هرچیزی سازش داشته باشیم نباید در تعرض به آنچه که موجب نارضایتی مردم در سرقت اموال عمومی می‌شود سازش کار باشیم و توقع مردم برخورد قاطعانه و محکم‌تر است.

امام جمعه گنبدکاووس همچنین از همراهی بسیار خوب مردم در شهرهای مختلف ایران از جمله این شهرستان در برگزاری باشکوه مراسم ویژه شهادت امام جعفر صادق(ع) قدردانی کرد و این حضور پرشکوه را مایه افتخار ایران اسلامی دانست.

حجت الاسلام ترابی گفت: با توجه به در پیش‌بودن دهه کرامت از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر، مساجد و نهادهای مرتبط خواست در کنار تشکل‌های مردمی آماده استقبال خوب از کاروان‌های زیرسایه خورشید باشند.

وی همچنین برپایی نمایشگاه کتاب را یکی از عظیم‌ترین فعالیت‌های فرهنگی در تهران برشمرد و اظهارکرد: رهبر معظم انقلاب در بازدید از این نمایشگاه هم تشکر کردند و هم فرمودند در بعضی از بخش‌ها به ویژه ادبیات کودک باید بیشتر تلاش کنیم لذا می‌طلبد در بحث فرهنگ‌سازی برای روشن نگه‌داشتن چراغ مطالعه و فرهنگ کتابخوانی هزینه بیشتری شود.

وی با اشاره به اینکه گنبدکاووس از باب کتابخانه از فقیرترین شهرستان استان در مقایسه با سایر شهرستان‌های مشابه است، گفت: این فاصله با سایر شهرستان‌های مشابه مایه سرافکندگی است.

سوم خرداد نماد اثربخشی مقاومت و ایستادگی است

امام جمعه گنبدکاووس سوم خرداد به عنوان سالروز فتح خرمشهر را مایه اثربخشی مقاومت، ایستادگی و فداکاری مردم همراه با عنایت خداوند دانست و گفت: امام خمینی(ره) فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد و امدادهای غیبی از این دست بالاترین نشانه‌ حقانیت انقلاب و دفاع مقدس محسوب می‌شود.

حجت الاسلام ترابی بیان کرد: حوادث مهمی در جهان و ایران در حال وقوع است که نشان از تغییر قدرت و نظم جهانی و تشکیل ساختار جدید در دنیا دارد که از جمله آن می‌توان به پیمودن ۷۰ هزار کیلومتر دور دنیا توسط ناوگروه ارتش اشاره کرد که اخیرا به آب‌های ایران اسلامی بازگشت و باید حضور این ناوگروه در کنار تنگه پاناما را نشانه تبدیل شدن ایران از قدرت منطقه‌ای به قدرت جهانی دانست.

وی امضای سند احداث خط ریلی راهبردی رشت - آستارا با بودجه یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون پوندی روسیه را از دیگر حوادث مهم دنیا برشمرد و گفت: با مهم شدن صنعت کشتی نوردی در دنیا و در ادامه بازشدن کانال سوئز، راه‌های زمینی از جمله راه ابریشم و جایگاه ایران اسلامی و شهرهای آن تضعیف شد چون همه تجارت‌ها از طریق آب‌ها اتفاق می‌افتاد.

امام جمعه گنبدکاووس ادامه داد: به دلیل جنگ‌های جهانی از جمله جنگ روسیه و اوکراین دیگر راه‌های دریای امنیت و صرفه خود را از دست داد و با انفجار مهمترین خط لوله گاز رسانی به اروپا تصمیم بر جایگزینی راه‌های زمینی شمال به جنوب گرفته شد که در صورت احداث خط ریلی ۱۶۲ کیلومتری رشت به آستارا به عنوان قطعه باقی مانده از این راه، ایران اسلامی به دلیل موقعیت راهبردی و جغرافیای مکانی می‌تواند درآمد سرشاری داشته باشد.

حجت الاسلام ترابی دعوت سوریه به اتحادیه عرب را از دیگر حوادث مهم دنیا دانست و بیان کرد: به لطف محور مقاومت و سیاست گذاری رهبر معظم انقلاب سوریه برگشت با عزتی را به اتحادیه عرب داشت که باعث افزایش اقتدار محور مقاومت شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha