دریانوردی ناوشکن ایرانی به دور دنیا اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمن کشید

دزفول - ایرنا - امام جمعه دزفول دریانوردی نیروی دریایی ارتش با ناوشکن کاملا ایرانی به دور دنیا را اتفاقی بسیار مهم قلمداد کرد و گفت: این مانور،  اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمن کشید. 

به گزارش ایرنا حجت الاسلام سید محمدعلی قاضی دزفولی در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه دزفول در مصلای امام علی (ع) این شهر با بیان اینکه دشمن نمی‌خواهد ایرانیان احساس غرور ملی داشته باشند، افزود: این گروه از دریانوردان ایران اسلامی با اقتدار تمام این مانور بزرگ را انجام دادند و با موفقیت طبق زمان بندی تعیین شده به کشور بازگشتند و باعث افتخار شدند.
وی با اشاره به متمرکز شدن دشمن روی حرکت این ناوشکن ایرانی و نحوه سوختگیری آن در طول مسیر ادامه داد: حرکت ناوشکن ایرانی به دور دنیا اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمن کشید.
امام جمعه دزفول با اشاره به شکست اسراییل در مقابل جبهه مقاومت در جنگ اخیر و پذیرش آتش بس اظهارکرد: دزفول فرهنگ ایستادگی و مقاومت را در دفاع مقدس نهادینه کرد.
وی حضور بشار اسد رییس جمهور سوریه در عربستان برای شرکت در اجلاس سران عرب را یادآور شد و افزود: همه این اتفاقات، پیروزی برای جبهه مقاومت و شکست برای اسراییل و آمریکا است.
مردم دزفول به واسطه اعتقاد و ایمان خود مقابل دشمن ایستادند
امام جمعه دزفول چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری مردم دزفول را یادآور شد و اظهار کرد: این مردم در دوران دفاع مقدس خوش درخشیدند و مقاومت آنها باعث شد که یک روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام دزفول نامگذاری شود.
وی مردم دزفول را بواسطه وجود عالمان برجسته نظیر نبوی‌ها، انصاری‌ها، بیگدلی‌ها، قاضی‌ها، معزی‌ها و دیگر علما، تربیت یافته مکتب اهل بیت(ع) دانست و افزود: این مردم به واسطه اعتقاد و ایمان خود مقابل دشمن ایستادند و حماسه آفریدند.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به شخصیت آیت الله شیخ مرتضی انصاری بیان کرد: عظمت این عالم برجسته جهان به حدی بالا است که نمی‌توان در یک خطبه آن را بیان کرد بلکه باید در مراسمی در شان ایشان، به این عظمت پرداخته شود.
امام جمعه دزفول با بیان اینکه برنامه‌های متعدد و متنوعی به مناسبت چهارم خرداد برگزار می‌شود، اظهارکرد: طرح‌های مختلفی به همین مناسبت در شهرستان دزفول در راستای خدمت به مردم بهره برداری می‌شود و فرمانده کل ارتش نیز در مراسم محوری چهارم خرداد در دزفول سخنرانی خواهد کرد.
وی افزود: مراسم گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول در شهرهای مختلف نظیر مشهد، قم، تهران و کرج نیز برگزار می‌شود.
حجت‌الاسلام قاضی دزفولی بازگشت شهیدان قاطمه باف و کایدخورده ۲ شهید تازه تفحص شده به دزفول و برگزاری آیین تشییع و خاکسپاری پیکرهای مطهر آنها را یادآور شد و بیان کرد: مراسم باشکوهی با حضور پرشور مردم قدرشناس دزفول برای این شهیدان برگزار شد که جای قدردانی دارد.
وی ادامه داد: این شهیدان هم با شهادت و هم با بازگشت خود به مردم کمک کردند و نقشه‌های دشمنان را نقش بر آب کردند.
به گزارش ایرنا دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.

به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد. همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

دریانوردی ناوشکن ایرانی به دور دنیا اقتدار نیروهای مسلح را به رخ دشمن کشید

آزادسازی خرمشهر نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است
خطیب جمعه دزفول همچنین با اشاره به سوم خردادماه سالروز فتح خرمشهر اظهارکرد: آزادسازی خرمشهر در عملیات بیت المقدس نقطه عطفی در تاریخ دفاع مقدس است.
وی افزود: صدام با توجه به استحکاماتی که در خرمشهر زده بود ادعا کرد که ایران هرگز نمی‌تواند خرمشهر را آزاد کند و اگر بتواند این کار را انجام دهد کلید بصره را به ایران خواهد داد.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: رزمندگان با یاری خداوند متعال توانستند در عملیات بیت المقدس با یک حمله سریع و تقدیم شهدا خرمشهر را آزاد کنند.
وی با بیان اینکه ۳۸ کشور دنیا صدام را در جنگ با ایران پشتیبانی می‌کردند، افزود: بعثی‌ها روی درو دیوار شهر خرمشهر نوشته بودند آماده‌ایم که بمانیم ولی به تعبیر امام راحل خرمشهر را خدا آزاد کرد.

مسوولان برای مقابله با گرانی‌ها احساس تعهد داشته باشند
خطیب جمعه دزفول در فرازی دیگر از خطبه‌های نماز جمعه با اشاره به شعار سال و تاکید مقام معظم رهبری بر مبارزه با گرانی‌ها و تورم گفت: متاسفانه قیمت برخی اجناس نظیر مرغ روزانه افزایش می‌یابد حال آنکه تولید خودمان است و به تحریم ربطی ندارد.
وی با انتقاد از افزایش کرایه خانه‌ها گفت: در حالی که به طور رسمی افزایش کرایه خانه در تهران ۲۵ درصد و شهرستان‌ها ۲۰ درصد اعلام شده ولی متاسفانه گوش شنوایی نیست و دلالان برای کسب سود بیشتر در افزایش قیمت‌ها نقش دارند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی خواستار نظارت بیشتر بر این موضوع شد و افزود: مسوولان باید برای تحقق شعار سال و مقابله با گرانی‌ها احساس تعهد داشته باشند.

امامزادگان، سرمایه‌های فرهنگی هستند
امام جمعه دزفول روز تجلیل از امامزادگان و بقاع متبرکه را یادآور شد و بیان کرد: مسوولان فرهنگی شهرستان دزفول باید برای گرامیداشت این روز برنامه ریزی مناسبی داشته باشند.
وی ادامه داد: امامزادگان سرمایه‌های فرهنگی هستند و در سبک زندگی دینی مردم اثر دارند از این رو باید برای مردم شناسانده شوند.

حجت‌الاسلام قاضی دزفولی راه اندازی شعبه موسسه حمایت از کودکان با ناهنجاری‌های مادرزادی در دزفول را یادآور شد و بیان کرد: این موسسه هر کودکی که به طور مادرزادی دارای مشکل جسمی باشد را به صورت رایگان جراحی و درمان می‌کند.
وی ادامه داد: این موسسه در ۱۹ استان و بیش از ۴۰ شهرستان شعبه زده و همه کودکان دارای مشکل جسمی از هر قومیتی را درمان می‌کند ضمن اینکه هزینه ایاب و ذهاب و اسکان همراهان بیمار را نیز تقبل می‌کند.

همه آحاد جامعه در برابر جوانی جمعیت مسوولیت دارند
امام جمعه دزفول با اشاره به هفته جوانی جمعیت اظهارکرد: همه آحاد مردم در برابر جوانی جمعیت مسوولیت دارند.
وی افزود: زوج‌های جوان مسوولانه به موضوع جوانی جمعیت بپردازند و گرانی را بهانه‌ای برای خودداری از فرزندآوری قرار ندهند.
حجت الاسلام قاضی دزفولی گفت: مسوولان نیز باید متعهدانه تصمیم‌هایی برای تشویق زوج‌های جوان برای فرزندآوری بگیرند.

امام جمعه دزفول با اشاره به حضور رهبر معظم انقلاب در نمایشگاه کتاب گفت: فرهنگ کتاب و کتابخوانی باید در جامعه تقویت شود.
وی با تبریک ولادت حضرت فاطمه معصومه و روز دختر افزود: بهترین هدیه کتاب است و انتظار می‌رود کتاب‌های مفیدی به مناسبت روز دختر برای دختران تهیه و اهدا شود.
حجت الاسلام قاضی دزفولی با اشاره به سفر دبیر ستاد امربه معروف استان خوزستان به دزفول اظهار کرد: انتظار می‌رفت هماهنگی‌های در این خصوص صورت می‌گرفت تا مطالبات گروه‌های مردمی به ایشان منتقل و در استان مطرح شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha