۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۸:۴۸
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85115944
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

شاخص بهره‌مندی آب آشامیدنی روستایی در سیستان و بلوچستان به ۹۴ درصد می‌رسد

زاهدان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با بیان اینکه در حال حاضر بیش‌از ۲ هزار و ۸۰۰ روستا در قالب طرح جهاد آبرسانی لحاظ شده است، افزود: با تکمیل این طرح، شاخص بهره‌مندی روستاها از آب با رشد ۲۳ برابری به بیش‌از ۹۴ درصد خواهد رسید.

علیرضا قاسمی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: شاخص بهره‌مندی از آب آشامیدنی جمعیت روستایی سیتسان و بلوچستان با اقدامات دولت سیزدهم هم‌اینک به ۷۲ درصد رسیده است.

وی بیان کرد: خدمت‌رسانی به استان‌های محروم همواره جزو برنامه‌های اصلی دولت‌ها بوده که معمولا براساس سندهای توسعه‌ای مختلف انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان افزود: این استان با ۵۱ ﺷﻬﺮ و ﮔﺴﺘﺮه‌ بیش از ۱۸۸ هزار ﻛﻴﻠﻮﻣﺘر ﻣﺮﺑﻊ یکی از استان‌های محروم کشور است که در سال‌های ۹۶ تا ۱۴۰۰ در بخش آب و فاضلاب مورد توجه جدی قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه ﺟﻤﻌﻴﺖ سیستان و بلوچستان ﺣﺪود سه ﻣﻴﻠﻴﻮن ﻧﻔﺮ اﺳﺖ ﻛﻪ ﺣﺪود ۵۱ درصد آنان در پنج هزار و ۵۹۴ روﺳﺘﺎ ﺳﺎﻛﻦ ﻫﺴﺘﻨﺪ تاکید کرد: بر اساس آمار شاخص‌ها، از ۵۱ شهر استان ۵۰ شهر دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب آشامیدنی و ﺑﻬﺪاشتی و از پنج هزار و ۵۹۴ روﺳﺘﺎی دارای سکنه سه هزار و ۸۴ روﺳﺘﺎ دارای ﺗﺎﺳﻴﺴﺎت آب آشامیدنی ﺑﻬﺪاشتی هستند.

قاسمی در تشریح طرح‌های شاخص در دست اجرای وزارت نیرو در سیستان و بلوچستان به طرح بزرگ جهاد آبرسانی اشاره کرد و افزود: در ابتدای شروع این طرح از هفت هزار و ۱۳۰ روستای هدف در سراسر کشور، یک‌هزار و ۷۵۱ روستا به این استان اختصاص یافت.

وی گفت: در ادامه با توسعه این طرح، تعداد ۵۰۰ روستا در قالب مشارکت خیرین و ۵۹۹ روستا از محل اعتبارات ملی برای سیستان و بلوچستان پیش‌بینی شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب سیستان و بلوچستان با اشاره به اقدامات انجام شده در راستای اجرای این طرح اظهارداشت: در سال گذشته یک‌هزار کیلومتر لوله‌گذاری خطوط انتقال و شبکه توزیع در سطح استان انجام شده است.

وی با بیان اینکه، این پروژه معادل ۱۱ استان کشور هست، ادامه داد: تاکنون حدود ۲۵۰ روستا شبکه توزیع آن اجرا شده که ۱۵۵ روستا با حضور رئیس جمهور افتتاح شد.

قاسمی با قدردانی از اهتمام وزیر نیرو برای رفع دغدغه مردم و مشکلات آب این استان، عنوان کرد: ۲۵ درصد از کل اعتبارات جهاد آبرسانی و ۲۵ درصد از کل روستاهای کشور به سیستان و بلوچستان تعلق گرفت.

وی بیان کرد: در گذشته پروژه‌های ملی در قالب ۱۱ شهرستان تعریف شد و در این‌ بین بسیاری از شهرستان‌ها محروم ماندند و گلایه‌هایی بابت نابرابری در توزیع عادلانه روستاها را در سطح استان شاهد بودیم، اما هم‌اینک ۲۶ شهرستان‌ استان در این طرح بزرگ گنجانده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha