۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85116089
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پلیس خراسان جنوبی مانع انتقال ۵۵۰ کیلوگرم مرفین شد

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۵۱
کد خبر: 85116089
پلیس خراسان جنوبی مانع انتقال ۵۵۰ کیلوگرم مرفین شد

بیرجند - ایرنا - فرمانده انتظامی خراسان جنوبی گفت: با ردگیری اطلاعاتی و عملیاتی ماموران پلیس خراسان جنوبی، ۵۵۰ کیلوگرم ماده مخدر از نوع مرفین در محورهای غرب استان کشف شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سرهنگ حسن شجاعی‌نسب روز شنبه در جمع خبرنگاران افزود: ماموران انتظامی استان خراسان جنوبی اطلاعاتی مبنی بر حمل محموله مواد مخدر در محورهای مواصلاتی غرب استان دریافت کردند و تیم‌های عملیاتی مبارزه با مواد مخدر برای بررسی موضوع اعزام شدند.

وی گفت: ماموران با کنترل محورهای مواصلاتی در شهرستان طبس یک دستگاه کامیون را متوقف کردند و پس از هماهنگی با مقام قضایی در بازرسی از خودرو، ۵۵۰ کیلوگرم مرفین و ۲۷ کیلو و ۵۰۰ گرم تریاک کشف شد که به‌طرز ماهرانه‌ای جاسازی شده و به سمت استان‌های مرکزی کشور در حال انتقال بود.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بیان کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و به همراه پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

وی گفت: با تلاش ماموران جان بر کف پلیس در خراسان جنوبی طی یک هفته گذشته یک تن و ۶۱۷ کیلوگرم انواع مواد مخدر از سوداگران مرگ کشف شده است همچنین ۵۷ قاچاقچی مواد مخدر دستگیر و ۴۷ دستگاه خودرو توقیف شدند.

سرهنگ شجاعی‌نسب ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون بیش‌ از چهار تن و ۵۰۰ کیلوگرم انواع مواد مخدر در این استان کشف و ۱۹۸ دستگاه خودرو توقیف شده است.

وی گفت: ۱۴ باند حمل و توزیع مواد مخدر در سال جاری متلاشی شده است، هزار و ۲۹۸ متهم نیز در این ارتباط دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی خراسان جنوبی از دستگیری ۱۸۴ خرده‌فروش مواد مخدر خبر داد و افزود: همچنین در حوزه معتادان متجاهر با همکاری سایر دستگاه‌ها اقداماتی هم در حوزه درمان هم جمع‌آوری و مقابله در دستور کار است.

وی گفت: با توجه به اینکه مرکز ۱۱۰ به‌ صورت شبانه‌روزی فعال است شهروندان هر گونه مطالبه و مطلبی در حوزه مقابله با قاچاق یا خرده‌فروشان مواد مخدر در محله، کوچه، شهر و روستا را می‌توانند گزارش دهند.

سرهنگ شجاعی‌نسب با اشاره به اینکه اغلب کشفیات از نوع تریاک و مرفین است عنوان کرد: کشفیات مواد مخدر به دلایل مختلف با کاهش مواجه شده و از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ درصد کاهش داشته است.

وی افزود: قاچاق مواد مخدر به‌ ویژه محموله‌های کلان نقش بزرگی در بروز ناهنجاری‌ها و جرایم اجتماعی دارد لذا مقابله با آن از اولویت‌های نیروی انتظامی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha