۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85116116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

داشته های فرهنگی و تاریخی قزوین آن چنان که باید معرفی نشده است

قزوین - ایرنا - استاندار قزوین گفت: داشته های تاریخی و فرهنگی قزوین که بسیار نیز غنی و پرتعداد هستند آن چنان که باید تاکنون معرفی نشده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدمهدی اعلایی روز شنبه در آیین نکوداشت خوشنویسی که به مناسبت هفته میراث فرهنگی و با حضور علی دارابی، قائم مقام وزیر و معاون میراث فرهنگی کشور در استانداری قزوین برگزار شد، افزود: در معرفی این داشته ها باید تلاش و کوشش بیشتری صورت بگیرد.

استاندار قزوین، از دیار مینودری به عنوان سرزمین فرصت های بی شمار یاد کرد و یادآور شد: قزوین در تمامی حوزه ها، از صنعت و کشاورزی گرفته تا بخش های فرهنگی، میراث فرهنگی و گردشگری دارای موقعیت های بسیار ممتاز و منحصر به فرد است‌.

اعلایی با بیان اینکه قزوین در شاهراه ارتباطی کشور قرار دارد و روزانه بیش از یک میلیون تردد از جاده های آن صورت می پذیرد، افزود: این موضوع نیز یک موقعیت ممتاز خدادادی برای استان به شمار می رود و برای این شهر به مثابه رود نیل، دارای فرصت های بی شماری است.

به گفته استاندار قزوین، از چنین فرصت های خدادادی و ظرفیت های کم نظیر می توان برای عرضه و نمایش توانمندی های این منطقه از کشور به هموطنان استفاده کرد.

وی با اشاره به برگزاری آیین نکوداشت خوشنویسی در قزوین، اظهار کرد: در این حوزه نیز بایستی به فکر تقویت اقتصادی هنر باشیم تا شرایط بهتری برای حفظ و ماندگاری خوشنویسی در آن فراهم شود.

اعلایی ادامه داد: بایستی در ارکان تصمیم گیری های کشوری برای تقویت اقتصاد هنر از جمله خوشنویسی تدابیر و تصمیمات موثری گرفته شود و در این رابطه ما نیز به سهم خود تلاش های لازم را خواهیم کرد.

استاندار قزوین ضمن قدردانی از خوشنویسان نامدار این استان که به تثبیت هنر خوشنویسی این دیار کمک کرده اند، خاطرنشان کرد: احیای پیشینه پرافتخار خوشنویسی قزوین رقم نمی خورد اگر هنرمندان فعلی این رشته این پرچم را به اهتزاز نگاه نمی داشتند.

اعلایی با تاکید بر معرفی مزیت های فرهنگی و تاریخی این استان، تصریح کرد: شان و جایگاه خوشنویسی قزوین امروز در سطح کشور و حتی فراتر از مرزهای جغرافیایی آن شناخته شده اما با تمام این وجود، داشته های پرافتخار تاریخی و فرهنگی این دیار از جمله این هنر اصیل می تواند قزوین را بیش از پیش مطرح کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha