آش به قدری شور شد که آمریکا و سازمان ملل هم محکوم کردند

تهران-ایرنا- شعارهای نژادپرستانه صهیونیست‌ها در مراسم جعلی «راهپیمایی پرچم» به قدری تند بود که آمریکا و سازمان ملل نیز آن را محکوم و انزجار خود را از این اقدام اعلام کردند.

به گزارش روز شنبه ایرنا به نقل از رویترز، صهیونیست ها در مراسم موسوم به «راهپیمایی پرچم» در منطقه «باب العامود» در قدس اشغالی، ضمن نمایش بنرهایی با محتوای نژادپرستانه، به فلسطینی های مقیم قدس حمله کرده و شعار «مرگ بر عرب» سر دادند.

«تور وینسلند» هماهنگ کننده ویژه سازمان ملل در روند صلح خاورمیانه در نشستی مطبوعاتی از شعارهای نژادپرستانه و تحریک آمیز صهیونیست ها در «راهپیمایی پرچم» ابراز انزجار کرد.

وی حمله صهیونیست ها به خبرنگاران را نیز مایه تاسف دانست و گفت: این اقدامات موجب تشدید خشونت و نفرت خواهد شد و همه طرف ها درباره ارتکاب چنین اقداماتی مسئول هستند.

«متیو میلر» سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز در پیامی توئیتری اقدامات نژادپرستانه صهیونیست ها را محکوم و اعلام کرد: آمریکا صراحتا مخالف هر شکلی از نژادپرستی است و سردادن شعارهایی مثل «مرگ بر عرب‌» را محکوم می کند.

روز پنجشنبه صهیونیست‌ها به بهانه «راهپیمایی پرچم»، به مسجدالاقصی یورش بردند که با موجی از محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شد.

شهرک نشینان صهیونیست با در دست داشتن پرچم این رژیم، شعارهای ضدعربی سرداده و به رقص و آواز پرداختند.

منابع خبری همچنین از مشارکت «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، «ایزرائیل کاتز» وزیر انرژی و «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست این رژیم در «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی خبر دادند.

فلسطینی ها در مقابل اهانت صهیونیست ها ساکت نماندند و برخی شهروندان فلسطینی وارد راهپیمایی صهیونیست ها در منطقه باب العامود شده و پرچم فلسطین را به اهتزاز درآوردند.

منابع خبری همچنین از درگیری های گسترده میان صهیونیست ها و مبارزان فلسطینی در اردوگاه «ملکه» واقع در شرق غزه و زخمی شدن چند فلسطینی خبر دادند.

از سوی دیگر شهروندان فلسطینی در اعتراض به راهپیمایی پرچم صهیونیستی در مرزهای شرقی نوار غزه و سرزمین های اشغالی، لاستیک آتش زدند و با نظامیان صهیونیست درگیر شدند.

در شهر نابلس در کرانه باختری نیز مردم فلسطین با برافراشتن پرچم فلسطین، به راهپیمایی پرچم صهیونیستی اعتراض کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha