۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۲:۳۳
کد خبر: 85116326
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، از میدان تا بازارهای صادراتی

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت گسترش انرژی پاسارگاد با اشاره به تکمیل زنجیره ارزش صنعت نفت، گفت: علاوه بر توسعه میادین نفتی سپهر و جفیر به دنبال دسترسی به تکنولوژی روز برای تبدیل متانول به الفین‌ها و حضور فعال در بازارهای صادراتی هستیم.

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایرنا، «علیرضا صادق‌آبادی» امروز در نشست خبری در حاشیه بیست و هفتمین نمایشگاه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی با اشاره به اینکه دو زنجیره پتروشیمی در پایین‌دست وجود دارد، افزود: برای پیشرفت باید تمایز ایجاد کرد تا موفق شویم. اکنون در بالادست ۵۴۰ میلیون بشکه نفت درجا پشتوانه داریم و می‌توانیم با تکمیل از صفر تا ۱۰۰ خدمات مزیت ایجاد کردیم.

وی ادامه داد: برای اینکه تمایز ایجاد کنیم در پایین‌دست باید به تکنولوژی دسترسی داشته باشیم.

صادق‌آبادی با اشاره به همکاری با شرکت رزرل چین که شرکت بزرگی در فرآیندهای پالایشگاهی، پتروشیمی و کاتالیست‌ها است، گفت: با موافق دو شرکت، یک شرکت مشترک در ایران تاسیس کردیم که ۵۱ درصد سهم آن برای گسترش انرژی پاسارگاد و ۴۹ درصد نیز برای شرکت رزرل چین است.

وی تاکید کرد: بر اساس این همکاری، فروش لایسنس در بازار خاورمیانه، منا و روسیه از طریق این شرکت در ایران انجام خواهد شد و فروش تکنولوژی در این مناطق از این مسیر انجام می‌شود.

مدیرعامل گسترش انرژی پاسارگاد افزود: اکنون سرمایه‌گذاری در دو واحد پتروشیمی متانولی آغاز شده؛ اما تولید متانول بازار اقتصادی خوبی ندارد.

وی ادامه داد: از همین رو لایسنس تبدیل متانول به الفین را خریدیم که با تولید آن در منطقه چابهار پایین‌دست الفین نیز توسط صدها شرکت تکمیل می‌شود.

صادق‌آبادی تاکید کرد: منطقه آزاد چابهار به بازار هدف هند نزدیک است.

وی با اشاره به رشد اقتصادی قابل قبول هند، گفت: رشد اقتصادی و تبدیل آن به ثروت رابطه مستقیمی با رفاه و بهداشت دارد؛ از سوی دیگر پلاستیک نیز رابطه مستقیمی با بهبود وضع اقتصادی و بهداشت دارد از همین رو بازار هند، در آینده بازار بزرگی برای پلاستیک خواهد بود.

مدیرعامل گسترش انرژی پاسارگاد ادامه داد: یکی از واحدهای متانول را می‌خواهیم به الفین تبدیل کنیم و سپس پروپیلن و پلی‌پروپیلن را دنبال خواهیم کرد.

به گفته صادق‌آبادی ظرفیت این واحد متانولی ۱۶۵۰ هزار تن است که به ۵۴۰ هزار تن الفین تبدیل می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha