۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۳:۰۰
کد خبرنگار: 2778
کد خبر: 85116352
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم اقدامات بسیار ارزنده‌ای در زمینه آبرسانی به سیستان و بلوچستان انجام داد

زاهدان- ایرنا- سرطایفه شاهوزایی در سیستان و بلوچستان گفت: دولت سیزدهم اقدامات ارزنده‌ای در زمینه آبرسانی به این استان در قالب طرح بزرگ جهاد آبرسانی و انتقال آب از دریای عمان در حال انجام دارد.

سردار محمد شاهوزایی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: دولت سیزدهم با طرح جهاد آبرسانی در سیستان و بلوچستان امید را در دل مردم صبور و ولایتمدار شیعه و سنی این استان زنده کرد.

وی بیان کرد: با توجه به اینکه سیستان و بلوچستان بیش‌از ۲۰ سال هست که با خشکسالی دست و پنجه نرم می‌کند اقدامات خوبی از جمله طرح جهاد آبرسانی و طرح انتقال آب از دریای عمان و همچنین پیگیری و استحصال آبهای ژرف در اقصی نقاط این استان را در حال انجام دارد که این اقدامات امید را در دل مرزبانان حقیقی ایران اسلامی زنده کرده است.

سرطایفه شاهوزایی در سیستان و بلوچستان گفت: اقدامات ارزنده دولت سیزدهم در بحث آبرسانی به این استان پهناور مورد حمایت سران طوایف و مردم صبور شیعه و سنی این نقطه از ایران اسلامی است.

موضع رئیس جمهور در قابل حقابه هیرمند مقتدرانه بود

وی بیان کرد: رئیس جمهور در سفر خود به بلوچستان مساله حقابه هیرمند را مطرح کرد و موضع آیت الله رئیسی در این‌باره مقتدرانه بود و مورد حمایت همه مردم و سران طوایف سیستان و بلوچستان قرار گرفت.

سردار شاهوزایی تصریح کرد: رئیس جمهور به حق موضع بسیار خوبی در رابطه با حقابه هیرمند گرفت و انتظار از کشور دوست و برادر افغانستان این است که برابر حسن همجواری و با توجه به اشتراکات فرهنگی و اجتماعی که بین مردم دو سوی مرز وجود دارد حقابه هیرمند را رهاسازی کند.

وی بیان کرد: برادران ما در منطقه سیستان بیش‌از ۲۰ سال است که گرفتار خشکسالی هستند و این امر مشکلاتی را برای آنان به وجود آورده بنابراین می‌طلبد که حاکمان افغانستان به درخواست رئیس جمهور ایران اسلامی جواب مثبت داده و با رهاسازی آب مردم شمال سیستان و بلوچستان را خوشحال کنند.

سرطایفه شاهوزایی در سیستان و بلوچستان گفت: در روزگاری که افغانستان تحت اشغال کشورهای بیگانه بود ایران اسلامی بر اساس حسن همجواری و وظیفه اسلامی که داشت مرزهای خود را بر روی پناهندگان افغانستان باز و با روی گشاده از آنان استقبال کرد.

وی افزود: پارسال در افغانستان زلزله آمد و اولین کشوری که کمک‌های امدادی خودش را به این کشور گسیل کرد ایران بود، بنابراین انتظار می‌رود که کشور متقابل به این مهربانی مردم ایران، با رهاسازی حقابه در واقع پاسخ مثبتی به محبت مردم ما بدهد.

سفر رئیس جمهور به بلوچستان امید آفرین بود

سردار شاهوزایی همچنین گفت: سفر روز پنجشنبه رئیس جمهور به بلوچستان با توجه به اقداماتی که در زمینه افتتاح بازارچه مرزی پیشین و همچنین آبگیری سد کهیر و افتتاح چنیدن پروژه برقرسانی و آبرسانی انجام دادند امید آفرین بود.

وی ادامه داد: رئیس جمهور در سفر به بلوچستان و با موضع گیری‌هایی که در این سفر در رابطه با مسائل روز سیستان و بلوچستان انجام دادند به خوبی نشان داد که تمام استان برای ایشان مهم است.

سرطایفه شاهوزایی در سیستان و بلوچستان گفت: رئیس جمهور در این سفر همچنین به شهدای هشتم مهر زاهدان اشاره کرد که ما از این موضع رئیس جمهور استقبال می‌کنیم و امیدواریم هر چه سریعتر به مرکز استان سفر و با خانواده شهدای این حادثه ملاقاتی داشته باشند.

وی بیان کرد: اقدامات دولت در زمینه ساخت پتروشیمی در جنوب سیستان و بلوچستان قطعا آینده این استان را متحول خواهد کرد.

سردار شاهوزایی تصریح کرد: دولت سیزدهم تا به امروز نشان داد که به حق بدنبال جبران عقب ماندگی‌های تاریخی در سیستان و بلوچستان است و اقدامات بسیار خوبی در این استان در دست اجرا دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha