پاکستان یورش اشغالگران صهیونیستی به مسجدالاقصی را محکوم کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - دولت پاکستان یورش مقامات اشغالگر صهیونیستی و اعضای کنست تحت حمایت نیروهای این رژیم به مسجد الاقصی را به شدت محکوم کرد و جامعه جهانی خواست تا اقدامات فوری برای پایان دادن به تجاوزگری‌های اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی فلسطین انجام دهد.  

به گزارش روز شنبه ایرنا، دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان امروز با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: این کشور حمله به مسجد الاقصی توسط یکی از مقامات رژیم اشغالگر اسرائیل و اعضای کنست تحت حمایت نیروهای اشغالگر صهیونیستی را به شدت محکوم و تاکید می‌کند که نقض حرمت یکی از مقدس‌ترین اماکن اسلام، یکی دیگر از اقدامات شنیع در مجموعه اقدامات تحریک آمیز اسرائیل برای بی‌احترامی به احساسات مذهبی بیش از یک میلیارد مسلمان در سراسر جهان است.

در این بیانیه آمده است: چنین اقداماتی با حق آزادی بیان، مذهب یا عقیده مردم فلسطین مغایرت دارد و تمام قوانین و هنجارهای بشردوستانه و حقوق بشری را زیر پا می‌گذارد لذا پاکستان از جامعه جهانی می‌خواهد تا نقش خود را برای جلوگیری از تهاجمات اسرائیل ایفا کند.

دفتر سخنگوی وزارت امور خارجه پاکستان افزود که تجاوزگری‌های رژیم اسرائیل از اوایل سال جاری میلادی شدت گرفته و زمان آن است جامعه بین الملل برای پایان دادن به تجاوز رژیم صهیونیستی در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اقدامات فوری انجام دهد.

دولت پاکستان با تاکید بر لزوم حل مساله فلسطین مطابق با قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل و سازمان همکاری اسلامی، گفت: اسلام‌آباد بر مطالبه خود برای تشکیل کشور مستقل فلسطین مطابق با مرزهای قبل از سال ۱۹۶۸ به پایتختی قدس شریف تاکید دارد.

روز پنجشنبه گذشته صهیونیست‌ها به بهانه «راهپیمایی پرچم»، به مسجدالاقصی یورش بردند که با موجی از محکومیت کشورهای اسلامی مواجه شد. شهرک نشینان صهیونیست با در دست داشتن پرچم این رژیم، شعارهای ضدعربی سرداده و به رقص و آواز پرداختند.

منابع خبری همچنین از مشارکت «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی، «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی، «ایزرائیل کاتز» وزیر انرژی و «یولی ادلشتاین» رئیس کمیسیون امنیت و سیاست خارجی کنست این رژیم در «راهپیمایی پرچم» در قدس اشغالی خبر دادند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha