۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۴:۰۴
کد خبرنگار: 1239
کد خبر: 85116430
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یکهزار و ۲۰۰ دانش آموز دختر آبادان و خرمشهر رسیدن به سن تکلیف خود را جشن گرفتند

آبادان - ایرنا - در آستانه سالروز سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اجتماع بزرگ دهه نودی‌ها با عنوان (جشن فرشته‌ها) در مسجد جامع خرمشهر برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امام جمعه خرمشهر شنبه در این همایش ضمن گرامیداشت جشن مکلف شدن دختران اروند با تبریک میلاد حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اظهارکرد: دانش آموزان با ورود به سن تکلیف دینی، موظف به انجام احکام الهی هستند و اقامه نماز، رعایت محرم و نامحرم، اهمیت حفظ حجاب برای دختران، خواندن قرآن و گرفتن روزه را می‌بایست سرلوحه کارهای خود قرار خواهند داد.

حجت‌الاسلام جواد عادل‌پور با بیان اینکه نماز بهترین وسیله برای ارتباط با خداست گفت: جشن تکلیف، آغاز درخشش روح خداپرستی در میان این فرشتگان زمینی است.
امام جمعه خرمشهر گفت: اگر دختران از ۹ سالگی و پسران از ۱۵ سالگی نسبت به انجام فرایض و واجبات دینی خود تلاش کنند، هیچ‌گاه اسیر هواهای نفسانی نخواهند ‌شد.

حجت الاسلام عادل‌پور خطاب به دختران حاضر در این آیین معنوی گفت: هر فرد برای آنکه بتواند با خداوند گفت و گو و راز نیاز کند، باید به نماز توجه خاصی داشته باشد.

وی دانش آموزان دختر را به خواندن نماز اول وقت توصیه کرد و افزود: نماز باعث آرامش دل انسان ها و دوری از کارهای زشت و روی آوردن به صراط مستقیم می‌شود.

شهرهای آبادان و خرمشهر در محدوده منطقه آزاد اروند قرار دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha