واحدهای تولیدی گلستان در آستانه روزهای گرم: اگر تولید می‌خواهید برق‌مان را قطع نکنید

گرگان - ایرنا - افزایش دما و ورود آرام آرام به ماه‌های گرم، تولیدکنندگان کوچک و بزرگ گلستان را به یاد تابستان پارسال، قطع مکرر جریان برق و تعطیلی گاه و بیگاه خط تولید انداخت و آنان را واداشت پیش از تکرار آن روزهای سخت به فکر راه چاره باشند

به گزارش ایرنا، روزهای گرم زیاد بهار و تابستان پارسال و افزایش مصرف برق خانگی برای استفاده از تجهیزات سرمایی، مسوولان را مجبور کرد برای تامین نیاز خانگی و تجاری، برق صنایع را با برنامه‌ریزی قطع کند که نتیجه آن، واردشدن آسیب جدی به تولید، تعطیلی موقت برخی کارگاه‌ها و بدعهدی آنان در تحویل سفارش به مشتریان بود که باعث شد در روند فعالیت آنان اخلال ایجاد شود.

یکی از فعالان اقتصادی اتاق بازرگانی گرگان گفت: تامین برق در ماه‌های گرم سال دغدغه اصلی فعالیت صنایع استان است که رفع این نگرانی و بازگشت آرامش در تولید به اتخاذ تمهیدات قابل اجرا نیاز دارد.

ابوذر فردوسی خواستار بازنگری در نحوه تخصیص برق صنایع و قرارگرفتن تولیدکنندگان در اولویت برقراری جریان برق در روزهای پرمصرف شد.

مرضیه باغشاهی یک فعال اقتصادی حوزه صنعت اتاق بازرگانی گرگان هم از مسوولان گلستان خواست در سالی که به نام مهار تورم، رشد تولید نامگذاری شده، بیشتر از بخش خصوصی حمایت کنند.

مطابق داده های آماری مسوولان شرکت توزیع برق گلستان، برق موردنیاز استان از شبکه سراسری تامین می‌شود که در شرایط عادی محدوده مصرف آن بین ۳۸۰ تا ۴۵۰ مگاوات است ولی در روزهای گرم سال این رقم به بیش از هزار و ۴۵۰ مگاوات می‌رسد.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان افزون بر ۶۱۷ هزار مشترک دارد که بیشتر آنها به ترتیب خانگی، تجاری و تولیدی است.

پیشنهاد حمایت بانکی برای خرید دستگاه ژنراتور

رییس خانه صنعت گلستان هم با اشاره به این که تابستان سال گذشته واحدهای تولیدی استان به سختی برق موردنیاز را تامین کردند پیشنهاد کرد حمایت مالی برای خرید ۲۰۰ دستگاه ژنراتور برق برای واحدهای تولیدی متقاضی استان در دستور کار قرار بگیرد تا مشکل تامین برق آن ها برای همیشه حل شود.

رمضانعلی بهرامی افزود: هزینه تهیه یک دستگاه ژنراتور برق برای واحد تولیدی کوچک حدود 10 میلیارد ریال و برای واحدهای بزرگ، بین ۵۰ تا ۶۰ میلیارد ریال برآورد می‌شود.

به گفته وی با این اقدام ۹۰ درصد مشکل تامین برق واحدهای تولیدی در فصل تابستان برطرف خواهد شد.

لزوم تامین برق واحدهای تولیدی

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گلستان هم گفت: امسال هم اجرای تعطیلی برق واحدهای تولیدی استان برای تابستان پیش بینی می‌شود و از هم اکنون تلاش برای مدیریت مصرف برق و تداوم تولید و جلوگیری از خسارت به صاحبان صنایع آغاز شده است.

رضا شهمرادی به خبرنگار ایرنا افزود: اگر اجرای قطعی برق در شهرک و ناحیه صنعتی در استان به جمعه و دیگر روزهای تعطیل منتقل شود، نگرانی صاحبان واحدهای تولیدی برای خسارت به خط تولید کاهش خواهد یافت.

وی گفت: تامین سوخت موردنیاز واحدهای تولیدی دارای دستگاه ژنراتور هم‌می‌تواند به جلوگیری از تعطیلی برق این واحدها و تداوم تولید کمک کند.

به گفته شهمرادی، تعدادی از واحدهای تولیدی مستقر در شهرک ها و نواحی صنعتی گلستان به خاطر خسارت ناشی از قطعی برق تابستان گذشته اقدام به تهیه دستگاه ژنراتور کردند اما در تامین سوخت مورد نیاز این دستگاه‌ها دچار مشکل هستند.

واحدهای تولیدی گلستان برای تهیه ژنراتور برق حمایت مالی می‌شوند

استاندار گلستان هم در مورد تمهیدات اندیشیده برای حل مشکل تامین برق واحدهای تولیدی در روزهای گرم سال گفت: واحدهای تولیدی فاقد دستگاه ژنراتور برق برای پایداری تولید تسهیلات بانکی می‌گیرند.

علی‌محمد زنگانه افزود: موضوع نحوه حمایت مالی واحدهای تولیدی گلستان برای تهیه دستگاه ژنراتور برق در نشست اخیر شورای هماهنگی بانک‌های استان بررسی می‌شود و قرار است شرکت شهرک‌های صنعتی گلستان فهرست واحدهای تولیدی فاقد دستگاه ژنراتور و متقاضی استفاده از تسهیلات بانکی را تهیه کند.

زنگانه گفت: سوخت موردنیاز واحدهای تولیدی دارای دستگاه ژنراتور برق هم باید تامین شود تا در تابستان امسال بدون مشکل در عرصه تولید به فعالیت ادامه دهند.

شرکت توزیع نیروی برق گلستان، افزون بر ۶۲۵ هزار مشترک با نیاز برق ۹۰۰ مگاوات در روزهای عادی و معمول دارد که این رقم در شرایط پیک مصرف به خصوص در تابستان به افزون بر هزار و ۳۰۰ مگاوات می‌رسد درحالی که این استان با ۲ نیروگاه برق خود در علی آباد کتول و مراوه‌تپه در مجموع ۸۰۰ مگاوات برق تولید می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha