اختصاص ۱۰۰ اتوبوس از اسلامشهر برای جابجایی زائران مراسم ارتحال امام خمینی

اسلامشهر- ایرنا- جلسه هماهنگی برگزاری مراسم سی و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام(ره) در شهرداری اسلامشهر برگزار و مقرر شد تا ۱۰۰ دستگاه اتوبوس برای جابجایی زوار اختصاص دهند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسئولان و مدیران شهرستان های استان تهران از دولتی تا شهرداری و نهادهای عمومی مهیای میزبانی از زواری می شوند که با فرارسیدن سالگرد ارتحال امام خمینی(ره) می خواهند تجدید میثاقی با بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی داشته باشند.

در این راستا اسلامشهر با ۶۰۰ هزار نفر جمعیت در جنوب غرب تهران از اهمیتی ویژه برخوردار است و مانند سال گذشته تدارک ویژه ای برای این مراسم دیده است و چندین جلسه هم در این خصوص به ویژه در شهرداری این شهر برگزار شده است.

طی روزهای گذشته این جلسه با هدف هماهنگی و اتخاذ تدابیر لازم جهت اجرای هرچه بهتر و باشکوه تر مراسمات ملی و مذهبی پیش روی برگزار شد.

اکبر گنجه معاون خدمات شهری و امور مناطق شهرداری اسلامشهر با اشاره به اهمیت ویژه و مهم بودن ایام پیش رو در و مناسبتهای خرداد ماه به ویژه، گرامیداشت سوم خرداد سالروز آزاد سازی خرمشهر، دهه کرامت و همچنین فرارسیدن چهاردهم و پانزدهم خردادماه، بزرگداشت سی و چهارمین سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگزار کبیر انقلاب اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره) و قیام خونین پانزده خرداد اشاره کرد و گفت: هدف از برگزاری این جلسه هماهنگی هر چه بهتر ‌و اتخاذ تدابیر لازم در راستای برگزاری هر چه باشکوه‌تر ومنسجم تر مراسمات نسبت به سال‌های گذشته است.

وی ادامه داد: پیش بینی های لازم برای آماده سازی مسیرهای زائران به حرم امام از جمله پاکسازی و نظافت مسیر، لکه گیری آسفالت معابر اصلی منتهی به حرم مطهر، هرس درختان در صورت نیاز و محل استقرار مناطق، آتش نشانی، اورژانس و سازمان‌های خدمات رسان انجام شده است.

گنجه یادآور شد: همچنین هماهنگی و همکاری در راستای به کارگیری ناوگان ۱۰۰ دستگاه اتوبوس، آماده سازی ۹ سازه ایستگاه صلواتی و ایستگاه های فرهنگی بهمراه توزیع بسته‌ های فرهنگی، آماده سازی پارکهای مجاور حرم و نصب بنرهای ویژه ایام ارتحال و پرچم‌های مشکی، افزایش مخازن و کیسه های زباله، در محدوده مراسم برنامه ریزی شده و در حال انجام است.

آیین بزرگداشت سی و سومین سالگرد ارتحال رهبر کبیر انقلاب اسلامی پس از ۲ سال وقفه (بواسطه فراگیری ویروس کرونا) ۱۴ خرداد سال گذشته با رعایت پروتکل های بهداشتی و حضور خیل مشتاقان آن حضرت در حرم مطهر بنیانگذاری جمهوری اسلامی با سخنرانی مقام معظم رهبری برگزار شد.

در مراسم سال گذشته بزرگداشت سالگرد ارتحال ملکوتی بنیانگذار جمهوری اسلامی بیت امام راحل، سران قوا، مسئولان کشوری و لشگری، روحانیون، قشرهای مختلف مردم، مهمانان خارجی و عاشقان امام راحل با رعایت موازین بهداشتی در کنار ضریح مطهر بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) یاد و خاطره پیر جماران را گرامی داشتند.

حضرت امام خمینی (ره) الگوی عالم عامل، وقت شناسی، مدیریت، شجاعت، خوش رفتاری، مردمداری، پارسایی و ساده زیستی ساعت ۲۲ و ۲۰ دقیقه شب سیزدهم خرداد ۱۳۶۸ به علت عارضه قلبی در سن ۸۷ سالگی چشم از جهان فروبست.

آیین تشییع پیکر امام راحل با حضور بیش از ۱۰ میلیون نفر (نزدیک به یک ششم جمعیت آن زمان کشور) نیز به عنوان بزرگترین تشییع جنازه تاریخ، در کتاب رکوردهای گینس به ثبت رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha