۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85116758
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بارش‌های پراکنده برخی از نقاط کردستان را در بر گرفت

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۴۷
کد خبر: 85116758
بارش‌های پراکنده برخی از نقاط کردستان را در بر گرفت

سنندج-ایرنا- با ورود امواج ناپایدار به استان کردستان، از عصر امروز شنبه بارش‌های پراکنده باران همراه با رعد و برق در برخی از نقاط استان آغاز شد.

علی پناهی، معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان عصر شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد:بررسی نقشه ها و خروجی مدل های پیش یابی نشان می دهد استان تا صبح روز دوشنبه در دامنه فعالیت امواج بارشی قرار دارد و اوج فعالیت این سامانه برای بعدازظهر امروز شنبه تا ظهر فردا یکشنبه پیش بینی شده است.

وی افزود: براین اساس در این مدت آسمان استان ابری و مه آلود خواهد بود که با رگبار و رعدوبرق، وزش باد(گاهی شدید) و احتمال بارش تگرگ همراه خواهد بود.

معاون توسعه پیش‌بینی هواشناسی کردستان تاکید کرد: در زمان فعالیت سامانه بارشی، به سبب ماهیت رگباری و غافلگیرکننده سیستم‌های بهاره از تردد در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری شده و همچنین با توجه به رخداد صاعقه، از صعود به ارتفاعات پرهیز شود.

وی یادآور شد: در ۲ روز آینده امکان فعال شدن چشمه‌های گردوخاک برروی کشور عراق و به تبع آن کاهش کیفیت هوا خصوصاً برای نیمه غربی و جنوبی استان وجود دارد.

به گفته وی دمای هوای استان نیز بطور میانگین چهار تا ۶ درجه کاهش خواهد داشت.

براساس اعلام اداره کل محیط زیست کردستان و بر مبنای داده‌های دستگاه های سنجش آلاینده هوا مستقر در شهرهای مختلف استان امروز هوای قروه در شرایط ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفته است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha