۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۰:۵۱
کد خبر: 85116854
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری ۵۵۰ برنامه به‌مناسبت سوم خرداد در استان مرکزی

اراک - ایرنا - جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی گفت: برگزاری ۵۵۰ برنامه به‌مناسبت سوم خرداد توسط سپاه و بسیج در این استان هدفگذاری شد.

به گزارش ایرنا، سرهنگ پاسدار «محمد رضا عسگری» عصر شنبه در نشست ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان با موضوع گرامیداشت ایام‌الله سوم خرداد افزود: بیش از ۱۵۰ عنوان با بیش از ۵۰۰ برنامه در سالروز حماسه سوم خرداد پیش بینی شده که توسط حوزه ها، پایگاه ها و کانون های بسیج با محوریت مساجد برگزار می شود.

وی ادامه داد: تعداد برنامه های که توسط سپاه و بسیج به مناسبت فتح خرمشهر برگزار می شود بیش از این تعداد است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی خاطرنشان کرد: فتح خرمشهر نماد ایستادگی ملت ایران در برابر جبهه استکبار و کفر بود و سرآغاز افتخار آفرینی ملت ایران به شمار می رود.

سرهنگ عسگری افزود: سوم خرداد روز تولد ملت ایران بوده و آنچیزی که موجب شد این پیروزی بزرگ رقم بخورد تفکر انقلابی، جهادی و خودباوری ملت ایران بود و این درس بسیار مهمی است.

وی ادامه داد: مهم‌ترین ویژگی حماسه سوم خرداد مردمی بودن آن است و در این راستا سپاه و بسیج با تکیه بر مساجد، پایگاه ها و کانون های بسیج برنامه های گرامیداشت را با محوریت جهاد تبیین برگزار می کند.

یوم الله سوم خرداد تجلی قدرت لایزال الهی است

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: روز ایثار و مقاومت که به مناسبت سالروز حماسه آزادی خرمشهر نامگذاری شده یادآور رشادت های ملت ایران و خصوصا رزمندگان اسلام است که به عنوان آغاز سربلندی و عزت مردم ایران در تاریخ ثبت شده است.

سرهنگ پاسدار «غلامرضا کریمی» افزود: رزمندگان اسلام با عنایت های الهی و تکیه بر توانمندی عزت و سربلندی ایران اسلامی را رقم زدند و فتح خرمشهر نماد "ما می توانیم" است.

وی ادامه داد:ستاد گرامیداشت مناسبت های دفاع مقدس و مقاومت استان مرکزی در سالجاری همچون سال های گذشته در ذیل ستاد کنگره شهدای استان تشکیل شده و تمامی دستگاه های اداری، اجرایی و سازمان ها در این ستاد مسئولیت دارند و گرامیداشت باشکوه یوم الله سوم خرداد یکی از برنامه های مهم است.

مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان مرکزی با اشاره به اینکه شعار راهبردی امسال در برنامه های دفاع مقدس و مقاومت ما متحد هستیم است ، گفت: تمامی برنامه ها با این رویکرد برگزار می شوند و توجه به جهاد تبیین یک ضرورت مهم است و موضوعاتی همچون فرهنگ عفاف و حجاب، جوانی جمعیت و خانواده در اولویت برنامه ها باشند.

سرهنگ کریمی با تأکید بر اینکه اتحاد و وحدت نیروهای مسلح راهبرد مهم پیشرفت و حرکت روبه جلوی کشور است ،گفت: به برکت انقلاب اسلامی و وجود فرماندهانی ارزشی و جهادی در سایر سطوح نیروهای مسلح امروز وحدت و انسجام در همه بخش ها وجود دارد و باید روز به روز تقویت شود.

استان مرکزی با ۱۲ شهرستان یک میلیون و ۴۰۰ هزار نفر جمعیت دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha