۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۴۳
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85116886
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سران کواد با تغییر وضع موجود در هندوپاسیفیک مخالفت کردند

تهران- سران کشورهای گروه «کواد» بر حفظ صلح و ثبات در منطقه هندوپاسیفیک تاکید و با «اقدامات یکجانبه برای تغییر وضع موجود از طریق زور مخالفت کردند.»

به گزارش ایرنا به نقل از رویترز، جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا، آنتونی آلبانز نخست وزیر استرالیا، فومیو کیشیدا نخست وزیر ژاپن و نارندرا مودی نخست وزیر هند ( سران گروه کواد ) شنبه در حاشیه نشست سران گروه هفت در هیروشیما و پس از آن بیانیه‌ای صادر کردند.

سران این کشورها در بیانیه خود نسبت به «نظامی‌سازی مسائل مورد مناقشه، تلاش برای اخلال در اقدامات سایر کشورها برای استخراج منابع در دریاها ابراز نگرانی جدی کردند.

سران کواد تاکید کردند: ما همکاری‌های خود را از طریق گروه کاری جدیدی که برای مقابله با تروریسم ایجاد شده است، تقویت خواهیم کرد.

آنها همچنین بر تعهد خود برای پایبندی به قوانین بین‌المللی، اصول حاکمیت و تمامیت ارضی کشورها تاکید کرده و نگرانی عمیق خود را از جنگ در اوکراین و «تبعات وحشتناک و تراژیک انسانی» آن ابراز کردند.

سران کواد گفتند: ما به تبعات جدی این جنگ بر نظام اقتصاد جهانی از جمله امنیت انرژی، سوخت و مواد غذایی آگاهیم. ما به ارائه کمک‌های بشردوستانه برای رسیدن به بهبودی ادامه خواهیم داد.

آنها همچنین بر تعهد خود برای کمک به حل بحران تغییرات آب و هوایی و تقویت همکاری‌ها برای دسترسی مطمئن به انرژی پاک در منطقه هندوپاسیفیک تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha