۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۵۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85116887
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همایش بزرگ دانشجویان خارجی در پاکستان؛ تبیین توانمندی‌های دانشگاهی ایران

اسلام‌آباد - ایرنا - همایش بزرگ دانشجویان خارجی و روسای دانشگاه‌های ایالت پنجاب پاکستان در شهر «لاهور» برگزار شد که طی آن غرفه نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران مورد استقبال مسوولان دانشگاهی پاکستان، اساتید و سایر بازدید کنندگان قرار گرفت.

به گزارش شنبه شب خبرنگار ایرنا، نخستین همایش دانشجویان خارجی در پنجاب با حضور استاندار ایالت پنجاب، رئیس خانه فرهنگ ایران در لاهور مرکز ایالت پنجاب، دیپلمات‌های خارجی، وزیر ایالتی آموزش و پرورش ایالت پنجاب و روسای دانشگاه‌های این استان برگزار شد.

بیش از یک هزار دانشجوی خارجی از کشورهای جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، چین، اردن، فلسطین، یمن، عربستان، امارات، نپال و سومالی در این همایش بزرگ که به همت کمیسیون آموزش عالی پنجاب در لاهور برگزار شد، حضور یافته و فرهنگ کشورهای خود را در قالب غرفه‌ها و برنامه‌های فرهنگی ارائه دادند.

دانشجویان خارجی به نمایندگی از کشورهای خود برنامه‌های فرهنگی اجرا کرده و مورد تشویق حضار قرار گرفتند. خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران نیز در این مراسم غرفه فرهنگی و هنری باشکوهی برپا کرده که با استقبال گرم بازدید کنندگان و سایر مهمانان خارجی قرار گرفت.

«محمد بلیغ الرحمان» استاندار ایالت پنجاب و دیگر میهمانان از غرفه فرهنگی و هنری ایران بازدید و طی گفت وگو با «جعفر روناس» رئیس خانه فرهنگ ایران، تمدن و فرهنگ ایران اسلامی را غنی و بی‌نظیر عنوان کردند.

در حاشیه این همایش نشست‌های تخصصی با عناوین‌های مختلف با حضور دانشجویان خارجی مورد بررسی قرار گرفت و تاکید شد که تعاملات دانشگاهی نباید فقط مرتبط با حوزه علمی باشد بلکه ظرفیت‌های همکاری باید به مراودات ورزشی و فرهنگی نیز گسترش یابد.

وابسته فرهنگی ایران در لاهور ضمن استقبال از میهمانان ویژه در غرفه جمهوری اسلامی ایران، تابلو خطاطی از کاظم خراسانی خطاط شهیر ایرانی را به استاندار ایالت پنجاب و رئیس کمیسیون آموزش عالی پنجاب اهدا کرد.

جعفر روناس با قدردانی از اقدامات کمیسیون آموزش عالی ایالت پنجاب در جهت ایجاد هماهنگی و همکاری بین دانشگاه‌های عضو کامستک گفت: جمهوری اسلامی ایران برای مبادلات علمی و دانشگاهی با پاکستان آمادگی کامل دارد.

وی اظهار کرد که توانمندی‌های قوی و درخشان ایران در حوزه‌های علمی، آموزشی و فناوری در منطقه و سطح جهانی شناخته شده است و ما آماده تبادل تجربیات خود با سایر کشورها هستیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha