شناسایی بیش از یک هزار واحد صنفی آرایشی و پیرایشی فاقد مجوز در البرز

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف مرکز البرز گفت: بیش از یک هزار واحد صنفی آرایشی و پیرایشی فاقد مجوز دراین استان شناسایی شده است .

"بهروز حصاری " روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون بیش از ۲ هزار واحد آرایشی و پیرایشی درسطح استان البرز شناسایی که یک هزار و ۲۲۰ واحد دارای پروانه و بقیه فاقد پروانه هستند که چنانچه در مدت اعلام شده اقدام به اخذ مجوز فعالیت نکنند واحد متخلف پلمب خواهد شد.

وی اضافه کرد: گزارش های متعددی درخصوص دخالت برخی واحد های صنفی آرایشی و پیرایشی به بازرسی اتاق اصناف ارجاع شده که برخی واحد های فاقد پروانه اقدام به تزریق ژل، بوتاکس، مزوتراپی، سولار و فیلر می کنند.

وی خاطرنشان کرد: صنوف آرایشی و پیرایشی در این استان حق دخالت در خدمات پزشکی را ندارند و در صورت مشاهده تخلف بدون اغماض برخورد می شود .

حصاری گفت: یک تیم بازرسی ویژه برای فعالیت آرایشگاه های زنانه تشکیل دادیم و به طور کامل فعالیت آنها را رصد کرده و با دستور مقام قضایی با متخلفات برخورد خواهیم کرد.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز یادآورشد که هیچ واحد صنفی آرایشی و پیرایشی با مجوز و یا بدون مجوز اجازه دخالت در امور پزشکی را ندارد چرا که امر از حیطه اختیارات آنها خارج است .

وی بیان کرد: طی ماه جاری ۱۲۰ واحد فعالیت آرایشی و پیرایشی بازدید شده و پرونده هشت واحد صنفی متخلف به تعزیرات حکومتی ارجاع شده است.

حصاری گفت: طی این مدت نیز ۹۰ واحد صنفی به دلیل نداشتن پروانه کسب اخطاریه پلمب دریافت کردند.

وی یادآورشد: عمده تخلفات این واحدها فاقد پروانه کسب، تداخل صنفی، دخالت در کار پزشکی ، عدم رعایت دستورالعمل بهداشتی و عدم درج قیمت بوده است.

وی اظهارکرد: هرگونه خدمات پزشکی مربوط به دانشگاه علوم پزشکی است و هیچ کس حق ندارد در محیط آرایشگاه اقدام به خدمات پزشکی کند و درصورت مشاهده تخلف به کمیسیون ماده ۱۱ ارجاع می شود.

رییس اتاق اصناف مرکز البرز به مردم هشدار داد برای دریافت خدمات زیبایی حتما به افراد متخصص و دارای صلاحیت مراجعه کنند و در صورت مشاهده هرگونه تخلف مراتب را به واحد نظارت و بازرسی اتاق اصناف البرز با شماره ۳۶۱۱۷ مطرح کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha