۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۳۶
کد خبر: 85117062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

چین خطاب به گروه ۷: دوران مداخله‌جویی در امور دیگر کشورها به سر رسیده است

تهران- ایرنا - سخنگوی وزارت امورخارجه چین در واکنش به بندهایی از بیانیه پایانی نشست سران گروه ۷ درخصوص مسئله تایوان و چین، تصریح کرد: دورانی که کشورهای غربی می توانستند عمدا در امور داخلی کشورهای دیگر مداخله کنند، دیگر پایان یافته است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از تارنمای وزارت امورخارجه چین، سخنگوی این وزارتخانه گفت دوران مداخله کشورهای غربی در امور داخلی سایر کشورها و دست اندازی در امور مخلتف جهان به سرآمده است.

وی در ادامه سخنانش افزود ما اعضای گروه ۷ را ترغیب می کنیم تا خود را با شرایط و وضعیت کنونی و جدید جهان سازگار کنند و بر روی مسائل داخلی کشورهای خود تمرکز کنند و از تبانی برای تشکیل ائتلافی انحصاری دست بردارند.

این مقام چینی همچنین از کشورهای عضو گروه ۷ خواست از محدود و مجبور کردن کشورهای دیگر جلوگیری کنند و به علاوه از تشکیل ائتلاف هایی در جهت تقابل دست بکشند و به مسیر درست گفت و گو و همکاری بازگردند.

وی همچنین افزود تایوان بخشی از خاک چین است و حل مسئله تایوان، مربوط به چین است و باید توسط چینی ها حل و فصل شود.اصل یک چین واحد لنگرگاهی محکم برای صلح و ثبات در تنگه تایوان است. این درحالی است که کشورهای گروه ۷ همواره بر روی صلح در این منطقه پافشاری و تاکید می کنند بدون اینکه چیزی درباره نیاز به مخالفت با جدایی طلبان تایوان بگویند.همین موضوع به نفع جدایی طلبان تایوان است و نوعی حمایت از آنان تلقی می شود که تنها منجر به تاثیری جدی بر صلح و ثبات این تنگه خواهد بود. هیچ کس نباید اراده و ظرفیت ما را در محافظت از تمامیت ارضی و حق حاکمیت چین دست کم بگیرد.

سران کشورهای آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و ژاپن به همراه اتحادیه اروپا برای شرکت در اجلاس گروه ۷ در شهر هیروشیما ژاپن از ۱۹ تا ۲۱ مه ( ۲۹ تا ۳۱ اردیبهشت ) حضور دارند. بیانیه پایانی نشست سران گروه هفت که روز گذشته صادر شد، شامل بندها و مواضعی مداخله جویانه علیه برخی کشورها از جمله چین و جمهوری اسلامی ایران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha