۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 85117103
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۲ واحد مداخله‌گر سلامت در نیشابور مهر و موم شد

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبر: 85117103
۲ واحد مداخله‌گر سلامت در نیشابور مهر و موم شد

مشهد- ایرنا- رییس اداره طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی نیشابور گفت: ۲ واحد مداخله‌گر سلامت فعال در زمینه فروش گیاهان دارویی به دلیل دخالت در امر درمان در مناطق زیر پوشش این دانشگاه مهر و موم شد.

دکتر پیام رضا خادم روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در پی شکایت یکی از شهروندان مبنی بر آسیب نخاعی در اثر اعمال یداوی (حجامت و جااندازی مهره) توسط متصدی یک واحد فروش گیاهان دارویی در خیابان ابراهیم ادهم شهرستان نیشابور کارشناسان اداره طب ایرانی و مکمل، نظارت بر درمان و امور حقوقی در محل حاضر و پس از محرز شدن صحت گزارش شهروند با هماهنگی دادیار شعبه پنجم دادگستری نیشابور واحد مزبور مهر و موم و به مراجع قانونی معرفی شد.

وی ادامه داد: همچنین در بازدید به عمل آمده از یک فروشگاه گیاهان دارویی دیگر در خیابان ابراهیمی شهرستان نیشابور، مورد دیگری از مداخله در امر درمان‌ (حجامت) توسط فرد فاقد صلاحیت در محیط غیربهداشتی مشاهده شد که با پیگیری و هماهنگی های لازم این واحد نیز مهر و موم شد.

رییس اداره طب ایرانی و مکمل دانشگاه علوم پزشکی نیشابور ضمن درخواست از شهروندان مبنی بر عدم مراجعه به افراد فاقد صلاحیت، درخواست کرد در صورت برخورد با مداخله‌گران درمان مراتب را به سامانه ۱۹۰ وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اطلاع دهند.

دانشگاه علوم پزشکی نیشابور با ارائه خدمات بهداشتی و درمانی در چهار شهرستان نیشابور، فیروزه، زبرخان و میان جلگه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری زیر پوشش خدمات بهداشتی و درمانی ارائه می‌کند.

شهرستان ۴۰۰ هزار نفری نیشابور در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی و در ۱۲۷ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha