لزوم پلمب ساختمان‌های ناایمن تهران/ انتشار لیست وظیفه قانونی شهردار

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به آتش سوزی روز گذشته میدان رازی، بر ضرورت پلمب ساختمان‌های که اخطار آتش نشانی می‌گیرند، تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار شهری ایرنا، مهدی چمران در یکصد و چهل و هشتمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران روز میلاد حضرت معصومه (س) را تبریک گفت و ابراز امیدواری کرد که مشی و منشی این‌بانو و حضرت زهرا الگو و سرلوحه مردان و زنان کشور باشد.

وی همچنین موفقیت نیروی دریایی ارتش را تبریک گفت و در ادامه به موضوع سوریه اشاره کرد و اظهارداشت: کسانی که واداده هستند باید از سوریه درس عبرت بگیرند، چرا که امروز همان کشورهایی که اسد را طرد کردند، به استقبال او می روند.

چمران با اشاره به آتش سوزی میدان گمرک تهران، اظهارداشت: آتش نشانی پنج بار اخطار داده که باید ایرادات اصلاح شود و ساختمان در خطر آتش سوزی است اما مالک اهمیت نداده است.

وی با بیان اینکه معاون دادستان تهران گفته است که هزینه این آتش سوزی را باید خودشان بدهند، گفت: شهردار تهران و شهرداران مناطق باید ساختمان های که ناایمن هستند را با گذاشتن نیوجرسی ببندد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه در شرایط کنونی اقتصادی آن همه وسایل سوخت و دود شد که ضرر به ثروت ملی است، ادامه داد: وقتی چنین خطری را آتش نشانی پنج بار اخطار می دهد شهردار باید جلو کارشان را بگیرد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در جلسه امروز خود ، میزبان علیرضا زالی ، رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی بودند.

بیمار نارسایی کلیه تا پنج سال آینده ۲ برابر می شود

علیرضا زالی در این جلسه به ارایه ‌گزارش پرداخت و با اشاره به تاریخچه پیوند اعضا و فتوای امام خمینی برای این موضوع عنوان کرد: پیوند اعضا موضوع جدی است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۴۷ هزار بیمار نارسایی کلیه داریم ، گفت: پیش بینی آینده این است که تا پنج سال آینده این عدد ۲ برابر شود و هزینه های که نظام سلامت باید برای آن پرداخت کند، ۷ برابر هزینه ای است که برای پیوند کلیه باید پرداخت کند.

وی با اشاره به نارسایی کبد، نیز اظهارداشت: تقریبا سالانه ۱۲ هزار تا ۱۵ هزار ایرانی را بر اثر نارسایی کبد از دست می دهیم و پیوند کبد، فرصت زندگی با کیفیت را فراهم می‌کند.

زالی با اشاره به نارسایی قلب نیز عنوان کرد در سال‌های آتی ۸ درصد مردم دوار نارسایی قلب می شوند و در مسیر دریافت عضو قرار می‌گیرند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با بیان اینکه سال گذشته در ایران بیش از یک میلیون تصادف داشتیم و بیش از ۱۹ هزار شهروند فوت شدند، گفت: ۵ تا ۸ هزار مرگ مغزی سالانه اتفاق می افتد.

زالی تاکیدکرد: سال ۱۴۰۱، تعداد ۳۷۷ هزار و پانصد پیوند داشتیم که طی 10 سال گذشته رکود بوده است.

به گزارش ایرنا ، در ادامه جلسه امروز اعضای شورای اسلامی شهر تهران، به موضوع تذکراتی ورود کردند.

سوال بی پاسخ از شهردار تهران

نرجس سلیمانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به چهار تذکر کتبی به شهردار تهران در خصوص موضوع حمل و نقل عمومی شهر تهران ، اظهار داشت: پس از استماع گزارش شهردار یا توجه به عدم اقناع و سخنان‌ قانع کننده ، از شهردار تهران سوال پرسیدم و ایشان ضمن توجه به سوال ، وعده پاسخ یک هفته‌ای را دادند اما با گذشت سه هفته هنوز پاسخی به اینجانب داده نشده و در جلسات شورا هم‌ پاسخگویی نشده است.

ضرورت بازنگری سازمان زیباسازی در ارایه احادیث با تصاویری شبیه کاریکاتور

حبیب کاشانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به شهادت مرزبان، این ضایعه را تسلیت گفت و با بیان اینکه در ژاپن میلیاردها ین هزینه می کنند تا مدیر تربیت کنند، اما در کشور ما پول وخون می دهند تا مدیریت کنیم، برضرورت توجه به خون شهدا تاکید کرد و گفت: جوانان ما خون می دهند تا ما مدیریت کنیم و به امنیت کشور آسیب نخورد.

این عضو شورای اسلامی شهر تهران گفت: با توجه به گرانی بلیت ها، گروه های جهادی، نذر زیارت امام رضا (ع) برای گروههای سفر اولی را راه بیاندازند.

وی در ادامه تذکر خود ، با بیان اینکه سازمان زیباسازی احادیث خوب با عکس های شبیه کاریکاتور عجین شده است، خواست از عکسهایی با شأن احادیث استفاده شود.

انتشار لیست ساختمان های ناایمن وظیفه قانونی شهردار تهران است

مهدی بابایی رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با اشاره به حریق سوله سه هزار متری در میدان رازی اظهار داشت: این‌ سوله مملو از لوازم یدکی و لاستیک بود و پنج مورد اخطار به مالکان داده شده بود.

وی با اشاره به حجم آتش سوزی ، گفت: دویست آتش نشان در محل حاضر شدند تا توانستند این آتش را مهار کنند و طبقه چهارم ساختمان مجاور که مسکونی هم بود، دچار حریق شد که آتش نشانان از سرایت آتش به سایر نقاط جلوگیری کردند.

بابایی با طرح این پرسش که تا کی قرار است در شهرداری تهران به اخطار اکتفا کنیم، گفت: در شورای اسلامی شهر تهران سال ۹۸ مصوبه تصویب و چگونگی برخورد با ساختمان های ناایمن تعیین شد.

وی با اشاره به مصوبه یاد شده، اظهار داشت: اخطار ، اطلاع‌رسانی ، درخواست قطع انشعابات از مراجع قضایی و پلمب مراحل برخورد با ساختمان های ناایمن است.

رئیس کمیته ایمنی و مدیریت بحران شورای اسلامی شهر تهران افزود: چرا در خصوص نمونه این ساختمان که جزو ساختمان های پرخطر بوده درخواست قطع انشعاب از مراجع قضایی داده نشد ؟

بابایی با تاکید بر اینکه شهرداران مناطق ۲۲ گانه با جدید موضوع را پیگیری کنند، گفت: ساختمان های بحرانی با پیگیری مدیریت شهری به ۹۵ ساختمان رسیده است.

وی ادامه داد: این ساختمان ها جزو ساختمان هایی هستند که مالکان آنها هیچ توجهی به اخطارهای شهرداری نداشتند و برغم جلسه با معاون دادستان اما مالکان هیچ‌همرانی ندارند.

وی با بیان اینکه شهردار تهران‌باید پیرو مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نسبت به اطلاع‌رسانی ساختمان های ناایمن به شهروندان اقدام کند، تأکید کرد: انتشار لیست ساختمان های ناایمن وظیفه قانونی شهردار تهران است.

بابایی خاطر نشان کرد: انتشار لیست تشویش اذهان عموم نیست چرا که ۹۶۰ هزار ساختمان در تهران وجود دارد و صرفا ۹۵ ساختمان بحرانی و خیلی در خطر است؛ حق مردم است که مطلع باشند و از حضور در این ساختمان ها امتناع کنند.

مشکل سوله های بحران حل شود

احمد صادقی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز در این جلسه با بیان اینکه سیل و زلزله و آتش سوزی از حوادث اصلی تهران هستند، گفت: سالیانه به میزان زیادی هزینه می کنیم که بگوییم ساختمان هایی روی گسل قرار گرفته اما کمترین هزینه را می کنیم که بگوییم یک فضا ناایمن است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه برای رفع مشکلات سوله های مدیریت بحران، گفت: برغم تذکرات و دستورات شهردار تهران، هیچ اراده ای برای حل مشکلات دیده نمی شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه ما خودمان سوله ها را تحویل می گیریم و به سازمان مدیریت بحران تحویل می دهیم، گفت: این به شرطی است که شرایط برای ورزش شهروندان فراهم شود.

حضور کمرنگ پلیس در منطقه ۱۲

مهدی اقراریان دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران نیز به وجود گره ترافیکی منطقه ۱۲ تذکر داد و این تذکر را سومین تذکر عنوان کرد.

وی با بیان اینکه عدم همکاری پلیس راهور علت وضعیت ترافیک در این منطقه عنوان شده است، افزود: این عدم همکاری منجر به اتلاف وقت شهروندان در منطقه شده است.

وی بیشترین مشکلات این منطقه را معابر باریک و تخلیه بار و توقف در چند لاین، عنوان کرد و گفت: حضور پلیس در این منطقه بسیار کمرنگ است.

کاهش ۱۵ درصدی بلیط مترو 

اعضای شورای شهر تهران در ادامه و در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم با ارائه طرحی دو فوریتی بر اصلاح و کاهش نرخ بلیط مترو تهران از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد تاکید و آن را به تصویب رساندند.

به گزارش ایرنا، اعضای شورای اسلامی شهر تهران در ادامه جلسه امروز دو فوریت دکاهش نرخ بلیت مترو را در دستور کار قرار دادند.

مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران در جریان بررسی دوفوریت لایحه تخفیف نرخ بلیت مترو با ارایه پیشنهادی خواستار افزایش تخفیف نرخ بلیت مترو در ایستگاه‌های جنوبی تهران شد و افزود: با توجه به شرایطی که امروز کارگران و کارمندان دارند در ایستگاه های هدف که مناطق جنوبی است، این تخفیف افزایش داشته باشد.

وی تاکید کرد:با نظر کارشناسان حمل و نقل و ترافیک از ساعت اولیه حرکت قطار تا ۹ صبح، قیمت اولیه یک هزار و پانصد تومان دریافت شود.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این خصوص گفت: سعی کردیم که قدمی از سوی مدیریت شهری برای کاستن بهای بلیت مترو برداشته شود.

وی این دو فوریت را اقدام عملی در راستای کاهش آلام مردم و حمایت از سخنان سال مقام معظم رهبری و شعار سال عنوان کرد و افزود: قیمت بلیت مترو از سه هزار و ۷۷۰ تومان به سه هزار و ۴۰۰ تومان و دو هزار و ۸۵۰ تومان به دو هزار و ۵۰۰ تومان کاهش خواهد یافت.

در نهایت اعضای شورای شهر تهران در راستای تحقق شعار سال مبنی بر مهار تورم با ارائه طرحی دو فوریتی بر اصلاح و کاهش نرخ بلیط مترو تهران از ۲۵ درصد به ۱۵ درصد تاکید و آن را به تصویب رساندند.

گزارش منطقه ۱۲ تهران/معضلات محله کوثر تهران 

ناصر امانی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تهران در این‌ جلسه به ارایه گزارش خود بازدید از محله کوثر در منطقه ۱۲ شهر تهران پرداخت و با بیان اینکه منطقه به عنوان متولی اداره توسعه تهران قدیم و مرکز اصلی تجارت و تبادل کالا، اما کم برخوردار است، گفت: مهمترین مسئله ساکنین محله کوثر امنیت و اسکان معتادان متجاهر است که این فضا را به جولانگاه خود تبدیل کرده اند.

وی با اشاره به استفاده از سلاح سرد توسط معتادان متجاهر در زمان جلوگیری از ورود به بوستان ها، اظهارداشت: روزانه ۱۰ ها نفر از این محله و سایر محلات جمع آوری می شوند و به اماکن مشخص تحویل می دهند اما بازگشت مجدد آنها را شاهد هستیم.

وی افزود: ساعت کار پیمانکاران جمع آوری پسماند از ترس تجمع معتادان در این محله به ۴:۳۰ صبح تغییر یافته است.

عضو شورای اسلامی شهر تهران تاکید کرد: تا مشکلات این محله و هرندی و شوش برطرف نشود و محل برای تجمع کارتن خوابان و معتادان فراهم باشد، اجرای پروژه های توسعه محلی بی ثمر است.

وی تجمع معتادان را از مهمترین دغدغه مردم در این منطقه عنوان کرد و گفت: ترافیک هم دیگر معضل است که همکاران شهرداری اعلام کردند که هرگونه آمادگی را برای ساماندهی این وضعیت دارند و نیاز است که پلیس راهور به موضوع ورود کند.

معتادان نیروهای شهرداری را با سرنگ آلوده و چاقو دنبال می‌کنند/ شهرداری منطقه ۱۲ به هرندی منتقل شود 

امیر یزدی شهردار منطقه ۱۲ تهران نیز در ادامه این گزارش اظهار داشت: جمع آوری معتادان را انجام می دهیم و نیروی انتظامی نیز در این زمینه با ما همکاری می کند.

وی با بیان اینکه تعداد معتادان کمتر شده اما حتی وجود یک معتاد نیز زیاد است، گفت: روزانه ۷۰ تا ۸۰ معتاد را جمع آوری می کنیم.

شهردار منطقه ۱۲، پدیده شب خوابی در خیابان شوش را از مشکلات عنوان کرد و گفت: ساعت ۴ و ۵ صبح باید نیروهای خود را اعزام کنیم که افراد را بیدار کنند تا بتوانند نظافت محیط را انجام دهند و هرچه نظافت انجام می شود، باز هم منطقه آلوده است.

وی گفت: برای رفع مشکل محله هرندی، باید یک ساختمان اداری راه اندازی شود و حتی شهرداری منطقه ۱۲ به این فضا منتقل شود.

ادامه دارد...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha