۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85117278
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گسترش اشغالگری رژیم صهیونیستی/ساخت شهرک های جدید صهیونیست نشین در قدس اشغالی

تهران- ایرنا- منابع خبری از اقدام کابینه افراطی رژیم صهیونیستی در ساخت شهرک های جدید صهیونیست نشین در قدس اشغالی خبر دادند.

به گزارش امروز (یکشنبه) ایرنا به نقل از شبکه المنار، کابینه رژیم صهیونیستی امروز با طرح ساخت واحدهای مسکونی برای صهیونیست ها (شهرک های صهیونیست نشین) در قدس اشغالی موافقت کرد.

رسانه های صهیونیستی با تایید این خیر اعلام کردند که این طرح، ساخت ۱۷۰۰ واحد مسکونی جدید را در قدس شامل می شود.

بر اساس این گزارش درحال حاضر تقریبا نیم میلیون اسرائیلی در شهرک های صهیونیستی در کرانه باختری و قدس اشغالی زندگی می کنند و کابینه رژیم صهیونیستی از طریق این طرح ها همچنان به اشغال کرانه باختری ادامه می دهد.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اخیرا در بیانیه‌ای، برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد مسکونی برای صهیونیست‌ها در شهر قدس را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است که رونمایی از برنامه جدید رژیم صهیونیستی برای ساخت صدها واحد مسکونی در قدس در چارچوب طرح موسوم به ۲۰۰۰، گامی در راستای یهودی سازی قدس و جدا کردن آن از مناطق فلسطینی نشین و الحاق آن به سرزمین های اشغالی است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان این اقدام اشغالگران را نادیده گرفتن و بی توجهی به تلاش های بین المللی و منطقه ای برای کاهش تنش‌ها عنوان کرد.

رژیم صهیونیستی دیروز (شنبه) از برنامه جدید برای ساخت صدها واحد مسکونی برای صهیونیست های مهاجر در قدس اشغالی خبر داده بودند.

براساس این طرح، هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی جدید در قالب ساختمان های ۱۲ طبقه، فضاهای تجاری، عمومی و پارک و فضای سبز برای صهیونیست های اشغالگر احداث خواهد شد.

شهرداری قدس وابسته به رژیم صهیونیستی اعلام کرد که این پروژه در چارچوب طرح تفصیلی موسوم به ۲۰۰۰ و در تکمیل طرح های پیشین اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha